TOP
yoghurtijs cupcakes recept
Food

Yoghurtijs Cupcakes

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Als je gezond wilt eten en zo weinig mogelijk suiker wilt binnenkrijgen, dan blijven de tussendoortjes en toetjes toch wel lastige dingen. Vooral voor de zoetekauwen onder ons. Zoet betekent vaak ook meer calorieën, of om in Weight Watchers termen te blijven, meer SmartPoints. Vandaag heb ik dan ook een heerlijk gezond tussendoortje/nagerecht op het menu staan: Yoghurtijs Cupcakes. Echt waanzinnig lekker, ontzettend vullend en maar 30 calorieën per cupcake! Is dat goed nieuws of is dat goed nieuws? En nog meer goed nieuws… het is ook een ideale traktatie voor op een kinderfeestje! Lekker makkelijk om te maken met ingrediënten die je toch al vaak in huis hebt. Benieuwd hoe?

Boodschappenlijstje voor 9 cupcakes:

  • 300 gram Griekse Yoghurt in vanillesmaak (als je geen vanillesmaak kunt vinden, kun je het zelf maken door een vanillestokje in de lengte doormidden te snijden en met de punt van een mesje het merg er uit te schrapen en te mengen met de yoghurt)
  • 8 aardbeien (of een handjevol bevroren aardbeien)
  • halve rijpe banaan
  • theelepel cacao nibs
  • cupcake vormpjes
  • en je hebt een staafmixer of keukenmachine nodig

recept voor yoghurtijs cupcakes
En zo maak je Yoghurtijs Cupcakes:

  1. Zet je cupcakevormpjes klaar en als je siliconen gebruikt, dan zet je die op een plank of een bord.
  2. Vul de cupcakes voor de helft met de yoghurt.
  3. Pureer de banaan en de aardbeien tot een gladde substantie en vul de cupcakes met de roze fruitmix zodat je het wit van de yoghurt niet meer ziet.
  4. Voeg per cupcake nog een drupje yoghurt toe en sprinkel nog wat cacao niks over het wit.
  5. Zet de cupcakes minimaal een uur in de vriezer (bij mij zelf hadden ze wel langer nodig) en laat ze een minuut of 5 ontdooien voordat je ze eet.

En klaar ben je. Bon appetit!

Lijkt dit recept je lekker? Ben jij zoetekauw of meer van de hartige snack?

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

Optie: Je kunt ook schapenyoghurt of sojayoghurt gebruiken. Let wel; dan blijft het aantal calorieën niet gelijk.
Makkelijk/moeilijk om te maken (1 t/m 5): 2
Hoe lang ben je bezig: 10 minuten + minimaal een uur in de vriezer

Benieuwd naar een ander gezond zoet tussendoortje? Probeer deze eens:

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.