TOP
the best of september 2015 pittige geroosterde kikkererwten
Food

Recept: Pittige Geroosterde Kikkererwten

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Kikkererwten zijn hartstikke gezond! Ze zitten bomvol eiwitten, vezels en mineralen, er zitten weinig calorieën in en je bloedsuikerspiegel gaat er nauwelijks van schommelen, je krijgt er een vol gevoel van, waardoor je minder snel gaat snaaien. Ze zijn dus ideaal om door je salade te gooien, er humus of falafel van te maken, of om ze als gezonde snack of borrelhap te eten, bijvoorbeeld als Pittige Geroosterde Kikkererwten. Reuze makkelijk om te maken en als je kunt ze vrij lang bewaren, dus als je er extra veel maakt, heb je er ook nog eens dagen plezier van. Benieuwd hoe je ze maakt? Ik ga het je vertellen… kijk en lees je mee?

Boodschappenlijstje voor één schaaltje:

  • pot kikkererwten (wist je dat er in blik vaak meer e-nummers zitten?)
  • 1 eetlepel paprikapoeder
  • snufje cayennepeper
  • snufje chilipoeder
  • snuf zeezout / himalaya zout
  • 1 eetlepel extra vierge olijfolie
  • bakpapier

recept: pittige geroosterde kikkererwten

En zo maak je Pittige Geroosterde Kikkererwten:

  1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
  2. Laat de kikkererwten uitlekken in een vergiet.
  3. Als ze goed uitgelekt zijn meng je ze met de kruiden en de olijfolie in een schaal.
  4. Rooster ze een minuur of 30 in de oven en check tussendoor wel of ze niet te snel gaan.
  5. Als het half uur om is, zet je de oven uit, schep je de kikkererwten even om en laat je ze nog een minuut of 10 nagaren in de oven.

En klaar ben je. Bon appetit!

Lijkt dit recept je lekker? Wat eet jij graag als gezond tussendoortje of borrelhap?

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

Tip: Je kunt de pittige geroosterde kikkererwten bewaren in pot of bakje met deksel, dan blijven ze nog een kleine week goed en lekker. Je kunt ze dus zelfs meenemen naar je werk.
Optie: Varieer zelf met kruidenmengsels. Ze zijn ook verschrikkelijk lekker met baharat of rozemarijn.
Makkelijk/moeilijk om te maken (1 t/m 5): 2
Hoe lang ben je bezig: ca 45 minuten.

Benieuwd naar een gezonde tussendoortjes? Probeer deze eens:

♥  Facebook, Instagram & Bloglovin’ ♥

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.