TOP
mijn persoonlijke doelen 4
Personal

Hiep hiep hoera! Ik ben jarig (en dit zijn mijn persoonlijke doelen voor dit jaar)

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Ach laat ik er maar een traditie van maken: Op mijn verjaardag mijn doelen voor het jaar posten. Dit keer al weer persoonlijke doelen 4, want ik zette al drie keer eerder zo’n stok achter de deur op Dejlig. Die andere keren was ik heel fanatiek en wilde ik het elk kwartaal gaan doen, maar daar kwam wat Robin tussen. Dus bij dezen 6 kakelverse doelen. En wat is er van die oude doelen terecht gekomen? Ben je net zo benieuwd als ik? Stay tuned… we lopen ze door…

Wat is er terecht gekomen van mijn vorige persoonlijke doelen?

1. Fotografie

Laten we het er op houden dat ik vooral enorm goed geworden ben in baby fotografie. Of ik heb een enorm goed model. Dat kan natuurlijk ook.

2. Nog 3 kilo eraf

Dat was me gelukt! Ja heus. Alleen heb ik nu al zo’n zeker 7 maanden niet meer op een weegschaal gestaan. Of eigenlijk heb ik er wel op gestaan om vervolgens tot de conclusie te komen dat de batterijen op waren. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat ze er nog af zijn, en stiekem weet ik ook wel dat dat niet zo is. Maar ik ben nog steeds een stuk dunner dan dat ik was, want ik pas al weer tijden maat 38 qua jeans, terwijl ik eerst wel eens een maat 40 uit het rek moest halen. Alleen ik sport nu dus niet meer en dat deed ik vorig jaar nog 3 à 4 keer per week, dus alles is wel wat blubberiger geworden. Behalve mijn armen, daar heb ik al bijna spierballen. Maar ja… wat wil je? Ik loop de godganse dag met een babyboy van bijna 9 kilo te zeulen. Daar kan geen krachtoefening in de sportschool tegenop.

3. Een maand vooruit werken

Denk hier een tu tu tu tuuuuu muziekje bij dat je hoort als een kandidaat in een spelshow door zijn tijd heen is. Nope. Niet gelukt. What was I thinking? Ik liep een tijdje een week vooruit, en dat zou ik graag weer willen, maar ik heb mezelf deze maanden wat meer vrij gegeven, dus voorlopig ga ik er niet over nadenken hoe ik dat wil bereiken.

4. EHBO Cursus

Hier baal ik eigenlijk wel echt van, dat ik het nog niet heb gedaan. Inmiddels wil ik graag een kinder-EHBO cursus doen. ‘Waarom heb je dat nog niet gedaan Kaat’, vroeg ik mezelf streng. ‘Hup hup hup. Op naar die cursus!’

5. Heel veel weggooien

We zijn afgelopen jaar verhuisd, dus ja, toen heb ik ontzettend veel weggegooid. Maar inmiddels mag ik wel weer een nieuw rondje weggooien gaan doen, want tjonge jonge, wat is er weer veel troep bij gekomen.

6. Mediteren

Dat deed ik braaf totdat we Robin gingen ophalen. En toen had ik er simpelweg geen tijd meer voor. ‘Dan moet je maar tijd maken’, hoor ik je denken. Ja, dat klopt. Maar wanneer? Als ik ’s avonds mediteer, val ik in slaap en overdag word ik altijd wel gestoord. Dus ja, ik wil weer mediteren, maar volgens mij kom ik daar pas weer aan toe als Robin naar de middelbare school gaat of zo.

mijn persoonlijke doelen 4 2

Mijn ‘nieuwe’ persoonlijke doelen!

1. Bezinnen en bezinken

Dat klinkt heel gelovig, maar dat is niet het uitgangspunt. Het afgelopen jaar is er zo enorm veel gebeurd en ik heb continu in een soort sneltrein naar mijn eigen leven zitten kijken. Als ik op het ene station was aangekomen, reed de trein al weer weg op weg naar het volgende doel. Ik merk dat ik 2016 niet echt verwerkt heb, al was het een heel positief jaar en verwerk je doorgaans vervelende dingen. Toch heb ik het gevoel dat ik 2016 nog geen echte plek heb gegeven en dat wil ik de komende tijd dus echt gaan doen. Onder andere door het hele traject dat we doorlopen hebben voor Robin te gaan opschrijven. Voor mezelf, maar vooral ook voor de kleine man. Dat is ook een van de redenen dat ik wat minder wil gaan werken. Ik wil tijd nemen om dit jaar te verwerken. Minder werken, om meer te verwerken.

2. Genieten

In het verlengde daarvan ligt punt 2 en dat is genieten. Ik wil meer genieten. Meer kunnen genieten. Niet als ik met Robin aan het wandelen ben, nog moeten bedenken wat ik allemaal nog moet doen. Of straks bij wijzen van spreken zijn eerste stapjes missen omdat ik een voorstel aan het uitwerken ben. Ik vind het zonde als ik hem straks op zijn brommer weg zie rijden en dat ik me dan bedenk dat ik te weinig tijd met hem heb doorgebracht. En nu kan het nog potjandozie. Straks heb ik concurrentie van vriendjes en vriendinnetjes.

3. Geen challenges

Ik doe geen challenges meer dit jaar. Ja, ik ben hier een artikel met doelen aan het typen, maar af en toe zie ik een challenge voorbij komen en dan denk ik: ‘Zal ik meedoen’. Maar nee, ik doe het niet meer. Waarom zou je dat doen eigenlijk? Waarom moet je iets halen? Waarom moet je zo streng zijn voor jezelf en weer een soort van druk voelen. Dat voel ik namelijk als ik aan zo’n challenge meedoe. Vorig jaar deed ik aan meditatie challenge mee en werd ik vervolgens helemaal gestresst als ik een dag niet gemediteerd had. Lijkt me niet helemaal de bedoeling van een meditatie challenge. Dus… challenges.. off you go. Dag dag.

4. Yoga

Echt.. ik mis yoga. Maar op de een of andere manier is het helemaal uit mijn systeem. En dat moet weer terug. Want.. man wat voelde ik me daar goed bij. En ik heb ook nog steeds een abonnement, dus het is ook nog eens hartstikke zonde, maar momenteel kan ik er gewoon echt de tijd niet voor vinden. Ook niet omdat Mark veel in het buitenland zit en ’s avonds pas vaak later thuis is, dus dan zou ik oppas moeten regelen en daar voel ik me nog niet helemaal senang bij. Dus.. ja, daar moet ik een modus voor gaan vinden. En ja, dat gaat me lukken. Ook al is het maar 1x per week.

5. Energie

Want ik wil ook wel graag wat energie terug. Nou is deze momentopname wel een van de slechtste, omdat ik net zo grieperig ben geweest. Het is ook niet zo dat ik continu moe ben, eigenlijk heb ik normaliter best veel energie, maar ik wil wel weer wat meer energie. Want ik ben vooral ’s avonds zo moe. Vorig jaar deed ik de 7 day recharge en dan mag je ’s avonds geen tv of andere beeldschermen meer. TV kijken doe ik vrij weinig, maar ik zit nog wel vaak tot laat achter mijn desktop (nu ik dit typ is het ook al bijna 22 uur). Ik ben al begonnen met de supplementen van Perfectbody, maar ik zou ook wel wat minder beeldscherm in de avond moeten doen, overall wat gezonder eten en weer wat meer gaan yoga’en. Ik denk dat dat me best veel energie zou kunnen opleveren.

6. Spontaan dingen doen met Robin

Net als Elise Joanne merk ik dat ik het lastig vind echt wat met Robin te gaan ondernemen. Ja, ik ga wel met hem wandelen, maar een autorit vind ik al wel een ding. Toen hij heel klein was en veel sliep, vond ik dat veel makkelijker. Toen reed ik zo naar het Etos Woezel & Pip event met hem, waar hij dan vervolgens de hele tijd lag te tukken, dus prima. Nu vind ik het al best een opgave om alleen met hem naar een vriendin in Amsterdam te gaan. Wat moet ik allemaal meenemen? Vergeet ik niets? Even de stad in om daar bij een koffietentje wat te gaan drinken, doe ik eigenlijk nooit meer, terwijl ik daar zo van genoot. Dus… dat is een doel: Ik wil wat meer spontane dingen met hem gaan doen. Hoe moeilijk kan het zijn? En als ik de luiers vergeet. WTF. Ze verkopen echt overal luiers. Of althans.. bijna overal. Waarom verkopen ze bij het tankstation eigenlijk geen luiers. Uitvinding!

Tot zo ver mijn persoonlijke doelen. Ik vertel je in ieder geval volgend jaar wat er van terecht is gekomen.

Wat zijn jouw doelen dit jaar? Herken je je in de mijne? Ik ben benieuwd!

Fijne dag vandaag! Maar dat kan niet anders, want het is mijn verjaardag en ik trakteer op taartjes in de reactiebox.

Liefs,
Karen

Volg je Dejlig al op Bloglovin?

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.