TOP
nieuwsbrief voor je blog
Editorial

Heb jij al een nieuwsbrief voor je blog of bedrijf? (ik nog niet, maar ik wil er nu wel een)

Al tijden twijfel ik of ik geen nieuwsbrief voor mijn blog wil. Ik heb veel lezers die een keer per week komen lezen en zo zou ik een overzicht kunnen sturen van een aantal interessante blogs van de afgelopen tijd. Dat scheelt voor de lezers tijd omdat ze niet hoeven te komen checken of er iets interessants online staat. En zo blijf je als blog toch een beetje top of mind. Of zou het juist als irritant gezien worden? Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik zelf maar weinig newsletters echt lees. Dus daar twijfelde ik over? Totdat ik deze whitepaper onder ogen kwam met een duidelijk stappenplannen voor een killer e-maillijst. Nu wil ik een nieuwsbrief. Na de zomer gaat het gebeuren! Heb jij al een nieuwsbrief voor je blog of bedrijf?

Een nieuwbrief voor je blog of bedrijf

Een tijdje geleden mailde van Stephanie van Supastar PR mij of ze dit blog artikel mocht gebruiken voor haar nieuwsbrief. Ze wilde het artikel gebruiken als voorbeeld hoe bedrijven niet met bloggers en andere kanalen moeten omgaan. Ik vond het goed, maar dacht wel: ‘Wie leest dat nou?’

Ik was het dan ook helemaal vergeten totdat ik opeens ontzettend veel verkeer op dat ‘oudere’ artikel binnenkreeg. Je begrijpt het al. Dat verkeer kwam via de nieuwsbrief van Stephanie.

‘Oh, het werkt dus wel’, dacht ik. ‘Misschien toch maar eens aan beginnen’. Om dat vervolgens weer helemaal te vergeten. En toen kreeg ik een mail van Megan van Newsletter2Go in mijn inbox. Ze schreef dat ze een whitepaper had uitgebracht die gericht is op professionele bloggers en influencers. Een whitepaper met het definitieve stappenplan voor een killer e-maillijst waarmee je binnen mum van tijd van 0 naar 1000 abonnees zou gaan. Je snapt vast wel dat mijn interesse gewekt was. Hoe dan? Hoe doe je dat?

Van 0-1000: Het definitieve stappenplan voor een killer e-maillijst

nieuwsbrief voor je blog

Allereerst; in de whitepaper lees je aan aantal makkelijke, duidelijke stappen, praktische to do’s en tips van experts met strategieën die juist niet zo voor de hand liggen, maar die wel bewezen hebben goed te werken. Je leest hoe je een goede e-mailmarketing strategie opzet en welke stappen je tijdens het proces en erna precies moet volgen.

Tips waar ik zelf echt wat aan had

Natuurlijk ga ik niet alle stappen/punten uit de paper met je doornemen. Toch wil ik een aantal dingen aan je laten lezen, die ik echt interessant vond om te horen en die mij extra overtuigden een nieuwsbrief te beginnen.

  • De meeste mensen gebruiken social media als promotie. Maar juist met een e-maillijst kun je veel meer bereiken. Het kost natuurlijk tijd en moeite om je eerste 1000 aanmeldingen te ontvangen, maar die mensen kun je vervolgens wel makkelijk en direct contacteren. Het helpt je om een persoonlijke band op te bouwen en met je volgers in contact te blijven.
  • Op social media heb je last van algoritmes. Echt niet iedereen die jouw Facebook pagina of Instagram of Twitter account volgt, ziet jouw updates. Met een newsletter heb je daar geen last van.
  • Volgens het Adi e-mail onderzoek uit 2016 is e-mail voor veel mensen nog steeds de favoriete manier om over merken geïnformeerd te worden. Audience Bloom stelde zelfs vast dat in 2017 zo’n 45% van de respondenten het liefst via nieuwsbrieven over nieuwe onderwerpen geïnformeerd wil worden. Ook Campaigner kwam tot dat resultaat. In hun onderzoek komt naar voren dat zo’n 44% van de 761 ondervraagde consumenten e-mail als favoriet kanaal aangeeft wanneer het aankomt op interactie met merken. Dus als je dacht dat e-mail marketing was overleden… dan heb je het mis.
  • Creëer een duidelijke CTA (call to action) om mensen te laten abonneren op je nieuwsbrief.
  • Waar plaats je de boodschap en wat voor verschillende pop-ups zijn er om je te abonneren?
  • De abonneer button zelf, die moet een originele tekst bevatten en dus juist geen ‘abonneer je op de nieuwsbrief’ of zoiets dergelijks.

En zo zijn er nog veel meer interessante punten op te noemen.

Newsletter2Go

Kortom de whitepaper van Newsletter2Go is een echte aanrader voor iedereen, die net als ik, twijfelde over een nieuwsbrief als tool voor blog of bedrijf.

Je krijgt duidelijke handvaten hoe je het moet aanpakken, welke strategieën je kunt gebruiken en welke tool erbij zouden kunnen helpen.

Door middel van een nieuwbrief kun je een achterban creëren die nodig is om influencer te worden of te blijven. Daarnaast kan je op een mooie manier het contact onderhouden met je volgers.

De whitepaper ‘Van 0-1000: Het definitieve stappenplan voor een killer e-maillijst‘ kun je helemaal gratis downloaden.

Blog jij ook? Of heb je een bedrijf? Heb je een nieuwbrief? Of twijfel je over een nieuwsbrief? Ik ben benieuwd!

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

* Dit artikel is tot stand gekomen uit een samenwerking met Newsletter2Go.

Uitgelichte foto © Georgejmclittle’s via Shutterstock.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in Zandvoort / getrouwd met Mark / mama van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / kat Bada Bing / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

4 COMMENTS
  • Linda
    5 maanden ago

    Bedankt! Hier ga ik zeker wat mee doen. Ik heb een nieuwsbrief. En een bestand. Met zo’n 3500 mensen. Maar ik doe er dus NIKS mee. Stom! 🤔

  • Sonja
    5 maanden ago

    Ik ben geen pro en zal het niet gebruiken, echter voor Merel van Groningen, maak ik regelmatig nieuwsbrieven. Zeker nu het voor jongeren steeds belangrijker wordt voor een goede voorlichting over social media en sexting.

  • Mmh, ik ga die whitepaper ook maar eens lezen. Op dit moment vind ik nieuwsbrieven vooral irritant. Ik krijg er teveel in mijn mailbox, en heb onlangs weer eens een aantal ‘abonnementen’ opgezegd. Gewoon, omdat de nieuwsbrieven ongelezen de prullenmand in gaan. En om diezelfde reden kan ik me niet voorstellen dat mensen mijn nieuwsbrief willen lezen. Met de veranderende algoritmes van social media is het wel eens goed om er naar te kijken.

  • Maai
    5 maanden ago

    Ik heb inderdaad een nieuwsbrief precies voor die algoritmes maar zou er wat meer uit kunnen halen. Staat op mijn lijst.benieuwd naar de jouwe, leuk

Wil je meepraten?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Instagram

  • 🙏🏼 DANKBAAR 💕 Voor dit prachtige kind, die heerlijke wangetjes om te kussen, het vertrouwen, de liefde, het plezier, het genieten. Dankbaar dat ik jouw moeder mag zijn...
Overigens ben ik ook dankbaar voor mijn man, familie, vrienden, gezondheid en nog zo veel meer, maar als ik van alles en iedereen foto’s ga plaatsen, hou ik geen volger meer over 😊😉
.
.
.
#thanksgiving #grateful #dankbaar #liefde #motherandson #robinjameson #momlife #toddler #love #lovemakesafamily
  • Op de blog: De hoogtepunten van de afgelopen week met o.a. de intocht van Sinterklaas, de raad van de Kinderbescherming op bezoek, naar het ziekenhuis en een familie weekend 💕 👉🏼 directe link in bio
.
.
.
#intochtsinterklaas #zandvoort #motherandson #karenznl #personalpeaks #lifestyleblogger #blogger #instablogger #bloggerlife
  • Ga jij wel eens naar de schoonheidsspecialiste? 💆‍♀️
In deze video vertel ik je 5 nuttige tips die ik van haar geleerd heb en die ik dagelijks wel toepas! Hartstikke bruikbaar dus, vooral als je last hebt van rimpels, rokerslijntjes, een slapper wordende huid, een vetarme huid en ga zo maar door... 👉🏼 directe link in bio
.
.
.
#beauty #beautytips #bblogger #instabeauty #supplements #skincare #karenznl #karenzpartner #40plusstyle
  • Voor de eerste keer naar de intocht met dit schattige Pietje. Normaal komt ‘ie op zee aan, maar de golven waren dit jaar te hoog 🌊Ik schreef trouwens over ‘de magie van Sinterklaas’ op de blog. En over een angst die ik heb. Benieuwd of jij die angst deelt 👉🏼 directe link in bio
.
.
.
#motherandson #intochtsinterklaas2017 #zandvoort #liefde #momlife #toddlerlife #sinterklaas #love #beach
  • ❄️ Brrr het wordt al weer echt kouder. Ik heb de verwarming al weer aan in huis 🔥Op zich hou ik van de herfst en winter, maar ik houd niet van hoge energierekeningen 💸. Op mijn blog deel ik 10 tips om energie te besparen. Wat is jouw ultieme tip? 👉🏼 directe link in bio
.
.
.
#karenznl #selfportrait #lifeblogger #instablog #lifestyleblogger #besparen
  • Het staat op mijn shirt en het klopt. Ik ben hartstikke lucky 🍀. En ik voel me ook ontzettend gezegend, maar dat betekent niet dat het moederschap niet af en toe best lastig kan zijn. Heerlijk om dan even te klagen, maar van sommige moeders mag dat niet. Zij vinden dat je je altijd gezegend moet voelen. Zij hebben nooit een off day, doen nooit wat fout en voelen zich nimmer onzeker. Aan al die supermama’s schreef ik een brief. Ik hoop dat ze er om kunnen lachen 😘😊😉😇👉🏼 directe link in bio
  • Afgelopen weekend gaven wij een etentje voor ons bruidspersoneel en onze allerbeste vrienden omdat we in juli vijf jaar getrouwd waren. Een tafel vol vriendschap 🙏🏼. Vieren wat je kunt vieren, dat is wel een beetje ons motto 🥂. Want je weet maar nooit... Vandaag schreef ik op de blog een persoonlijk artikel voor Monuta. Over wat ik zou doen als ik nog maar een jaar te leven zou hebben. Nou... onder andere genieten van degenen die ik liefheb. Maar ik vertel je op Karenz. dus uitgebreid wat ik zou doen. Sta jij daar wel eens bij stil? 👉🏼 directe link in bio
.
.
.
#monuta #lifestyleblogger #karenznl #friends #dinerparty #karenzpartner #liefde
  • Die heerlijke Stokke voetenzak kwam op het juiste moment, want tjonge jonge, wat is het hier aan de kust opeens koud zeg... ❄️ Bij jullie ook?
.
.
.
#stokketrailz #stokke #footmuff #stokkefootmuff #toddlerlife #instatoddler #gekregen #winterbaby #robinjameson