TOP
koriander hummus
Food

Koriander Hummus

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Er is nog al wat discussie over hummus. Over hoe je het schrijft, hoe je het uitspreekt, waar het vandaan komt. Op dat laatste heb ik een makkelijk antwoord: Uit het Midden Oosten. Maar uit welk land het precies komt, dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Zelf werd ik in die regio geboren en hummus staat bij ons thuis heel vaak op het menu. Het zal me niet verbazen als ik het als babyhapje kreeg. Wat op zich geen slecht idee zou zijn, want hummus is hartstikke gezond. Het bestaat natuurlijk voor het grootste gedeelte uit kikkererwten en die zitten vol met vezels en mineralen. Je eet deze heerlijke, magere spread als dip bij je pitabrood, rauwkost of je smeert het op je boterham of rijstewafel. Het is ook lekker in combinatie met bijvoorbeeld falafel of als saus bij de kipfilet. Je kunt hummus prima in de winkel kopen, maar als je het zelf maakt, is het sowieso lekkerder. Want dan zit er jouw liefde in en verder geen ongezonde toevoegingen. Bovendien is het supermakkelijk zelf te maken en ook nog veel goedkoper. Je kunt er enorm lekker mee variëren, maar ik vind persoonlijk deze Koriander Hummus echt een aanrader. Heerlijk bij de borrel of bij de lunch. Benieuwd hoe je het maakt?

Boodschappenlijstje:

  • 1 pot kikkererwten à 350 gram
  • 1 teen knoflook
  • een volle hand koriander
  • 2 eetlepels Tahin (sesampasta, vind je in het biologische schap)
  • 1 citroen
  • 1 eetlepel olijfolie
  • peper en zout naar smaak
  • als garnering: gekiemde peulvruchten
  • en je hebt een staafmixer of keukenmachine nodig

recept: koriander hummus

En zo maak je Koriander Hummus:

  1. Spoel de kikkererwten goed af onder de koude kraan
  2. Snijd de knoflook fijn. Hak de koriander grof klein en pers de citroen.
  3. Doe alle ingrediënten in de keukenmachine of in een schaal. Mix het totdat je een gladde substantie hebt gekregen en voeg eventueel nog wat olijfolie toe om het nog gladder en smeuïger te maken.

En klaar ben je. Bon appetit!

Lijkt dit recept je lekker? Eet jij graag gerechten uit het Midden Oosten?

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

Serveertip: Je kunt als extra bite wat paprikapoeder of chilipoeder toevoegen
Optie: Als je niet dol bent op koriander, kun je die gerust achterwege laten.
Makkelijk/moeilijk om te maken (1 t/m 5): 1
Hoe lang ben je bezig: 5 tot 10 minuten

Benieuwd naar een andere gezonde borrelhap? Probeer deze eens:

spicy zoete aardappelchips

 

SaveSave

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.