TOP
irritante dingen aan online shoppen
Lifestyle Personal

5 dingen die ik irritant vind aan online shoppen

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Online winkelen, ik ben er dol op. Om heel eerlijk te zijn, mijn online shopgedrag is veel erger geworden sinds ik a) uit Amsterdam verhuisde, b) vervolgens naar een dorp verhuisde waar de stad echt wat verderop lag en c) moeder werd. Vroeger ging ik – als ik iets wilde kopen – de stad in, nu slinger ik mijn laptop aan. I love online shoppen. Maar ondanks de liefde heb ik ook wel wat irritaties die komen kijken bij webwinkelen. En omdat ik de beroerdste niet ben, deel ik vandaag 5 dingen die ik irritant vind aan online shoppen. Ik ben benieuwd of jij ze herkent en of jij het lijstje eventueel nog kan aanvullen…

5 irritante dingen aan online shoppen

1. Vandaag besteld is morgen in huis

Dat lees je dan op zo’n site. Vervolgens bestel je iets en blijft het mailtje uit dat iets verzonden is. De volgende dag zit je met smart te wachten op de pakketten man, maar nee, er wordt alleen een dode mus bezorgd. Het overkwam me voor Kerst weer eens. Uiteindelijk ging ik er zelf maar achteraan (het was een cadeau notabene), want ik had op maandag besteld en dat was toch ruim op tijd? Maar op vrijdag had ik nog steeds niets binnen. ‘Het product is niet op voorraad en wordt over 4 weken geleverd’, kreeg ik als antwoord. JA HALLO! Ik had dus expres bij jullie besteld omdat jullie de enigen waren die het nog hadden. Nou.. niet dus. Zeg dat dan meteen als ik bestel. ‘Het staat in onze voorwaarden hoor mevrouw’, kreeg ik ook nog te horen. En dat was dus meteen de laatste keer dat ik daar heb besteld.

2. Een overschot aan dozen

Als je veel online bestelt en je bent ook nog blogger dan zou je net als ik een flatgebouw met het formaat wolkenkrabber voor dakloze mensen kunnen bouwen met de lege dozen die je elke week overhoudt. Mijn man gaat hierin huis over het oud papier en hoor ik regelmatig heel hard zuchten in de gang omdat ‘ie weer door de gang een soort stormbaan parcours moet afleggen over de lege dozen voordat hij de zitkamer in kan. En dan mag ‘ie ze ook nog opruimen. De schat. De arme schat.

3. Niet kloppende maten

Tja.. dat ligt natuurlijk voor de hand, maar als je online shopt, kun je niet even passen. Dus vooral als je bij een nieuwe webshop of een nieuw merk bestelt, dan is het niet alleen online shoppen, maar ook online gokken. Je kan alleen maar hopen dat het past. Ja, je kan natuurlijk aan bekenden of in een Facebook groep vragen hoe de maten vallen, maar toch… dan moet het maar net bij jou ook goed vallen. Vooral voor Robin vind ik dat nog wel eens een crime. En hoeveel kledingstukken ik in de kast heb hangen omdat ze toch niet helemaal passen en ik vervolgens te laat ben met terugsturen of in mijn enthousiasme de kaartjes er al vanaf had gerukt? ZUCHT.

4. Verzendkosten

Man, wat heb ik een hekel aan verzendkosten. En dat je dan denkt goedkoop uit te zijn, maar dat het door de verzendkosten gewoon even duur is als ergens anders? Of van die webwinkels (Bijenkorf lees je mee) die gewoon altijd verzendkosten hebben, ook al bestel je voor 200 euro? Ik ben trouwens ook zo’n malloot die dan nog extra gaat bestellen omdat als je nog 20 euro extra besteedt, je geen verzendkosten voor je rekening krijgt. Dan heb ik voor mijn gevoel het systeem genept, maar zit ik vervolgens wel met een artikel dat ik niet echt nodig heb? Wie is er dan genept? Me, me, me. Domme doos. Gelukkig geen domme lege doos anders had ik nu ook bij het oud papier gestaan.

5. Retourneren

Als ik nog ergens een hekel aan heb, is het retourneren. Ten eerste de teleurstelling dat iets toch niet helemaal volgens verwachting is. Ten tweede… ik vind het nog al een toestand. Er zijn webwinkels waar je keurig een ophaalafspraak kunt maken, maar bij de meesten moet je het toch echt zelf oplossen. Dan bestel je online omdat je geen hassle wilt hebben van de stad in en dat soort ongein, moet je vervolgens toch de deur uit om een pakket naar het postkantoor of een ander ophaalpunt te brengen. Vaak heb ik in mijn enthousiasme (ja, ik ben nog al enthousiast als er pakketten binnenkomen) de verpakking al gemolesteerd en moet ik daar ook nog vervanging voor regelen. En dan heb je ook nog van die webshops waar de portokosten van de retourzending voor jouw rekening komen. Dus dan stuur je iets retour omdat je niet blij bent en dan moet je ook nog eens 8 euro betalen voor het versturen van de dode mus. Dan hebben we het nog niet eens over de webshops waarbij je ook nog achter je eigen geld aan moet zitten. Irritant vind ik dat.

Dus….Er zijn legio pluspunten op te noemen van online shoppen, maar het is echt niet altijd rozengeur en maneschijn.

Bestel jij veel online? Kun je nog punten opnoemen waar jij je aan stoort? En wat is jouw favoriete webshop? Ik ben benieuwd!

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

Uitgelichte foto © Rawpixel.com via Shutterstock.

Volg je Dejlig al op Bloglovin?

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.