TOP
irritante dingen aan online shoppen
Lifestyle Personal

5 dingen die ik irritant vind aan online shoppen

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Online winkelen, ik ben er dol op. Om heel eerlijk te zijn, mijn online shopgedrag is veel erger geworden sinds ik a) uit Amsterdam verhuisde, b) vervolgens naar een dorp verhuisde waar de stad echt wat verderop lag en c) moeder werd. Vroeger ging ik – als ik iets wilde kopen – de stad in, nu slinger ik mijn laptop aan. I love online shoppen. Maar ondanks de liefde heb ik ook wel wat irritaties die komen kijken bij webwinkelen. En omdat ik de beroerdste niet ben, deel ik vandaag 5 dingen die ik irritant vind aan online shoppen. Ik ben benieuwd of jij ze herkent en of jij het lijstje eventueel nog kan aanvullen…

5 irritante dingen aan online shoppen

1. Vandaag besteld is morgen in huis

Dat lees je dan op zo’n site. Vervolgens bestel je iets en blijft het mailtje uit dat iets verzonden is. De volgende dag zit je met smart te wachten op de pakketten man, maar nee, er wordt alleen een dode mus bezorgd. Het overkwam me voor Kerst weer eens. Uiteindelijk ging ik er zelf maar achteraan (het was een cadeau notabene), want ik had op maandag besteld en dat was toch ruim op tijd? Maar op vrijdag had ik nog steeds niets binnen. ‘Het product is niet op voorraad en wordt over 4 weken geleverd’, kreeg ik als antwoord. JA HALLO! Ik had dus expres bij jullie besteld omdat jullie de enigen waren die het nog hadden. Nou.. niet dus. Zeg dat dan meteen als ik bestel. ‘Het staat in onze voorwaarden hoor mevrouw’, kreeg ik ook nog te horen. En dat was dus meteen de laatste keer dat ik daar heb besteld.

2. Een overschot aan dozen

Als je veel online bestelt en je bent ook nog blogger dan zou je net als ik een flatgebouw met het formaat wolkenkrabber voor dakloze mensen kunnen bouwen met de lege dozen die je elke week overhoudt. Mijn man gaat hierin huis over het oud papier en hoor ik regelmatig heel hard zuchten in de gang omdat ‘ie weer door de gang een soort stormbaan parcours moet afleggen over de lege dozen voordat hij de zitkamer in kan. En dan mag ‘ie ze ook nog opruimen. De schat. De arme schat.

3. Niet kloppende maten

Tja.. dat ligt natuurlijk voor de hand, maar als je online shopt, kun je niet even passen. Dus vooral als je bij een nieuwe webshop of een nieuw merk bestelt, dan is het niet alleen online shoppen, maar ook online gokken. Je kan alleen maar hopen dat het past. Ja, je kan natuurlijk aan bekenden of in een Facebook groep vragen hoe de maten vallen, maar toch… dan moet het maar net bij jou ook goed vallen. Vooral voor Robin vind ik dat nog wel eens een crime. En hoeveel kledingstukken ik in de kast heb hangen omdat ze toch niet helemaal passen en ik vervolgens te laat ben met terugsturen of in mijn enthousiasme de kaartjes er al vanaf had gerukt? ZUCHT.

4. Verzendkosten

Man, wat heb ik een hekel aan verzendkosten. En dat je dan denkt goedkoop uit te zijn, maar dat het door de verzendkosten gewoon even duur is als ergens anders? Of van die webwinkels (Bijenkorf lees je mee) die gewoon altijd verzendkosten hebben, ook al bestel je voor 200 euro? Ik ben trouwens ook zo’n malloot die dan nog extra gaat bestellen omdat als je nog 20 euro extra besteedt, je geen verzendkosten voor je rekening krijgt. Dan heb ik voor mijn gevoel het systeem genept, maar zit ik vervolgens wel met een artikel dat ik niet echt nodig heb? Wie is er dan genept? Me, me, me. Domme doos. Gelukkig geen domme lege doos anders had ik nu ook bij het oud papier gestaan.

5. Retourneren

Als ik nog ergens een hekel aan heb, is het retourneren. Ten eerste de teleurstelling dat iets toch niet helemaal volgens verwachting is. Ten tweede… ik vind het nog al een toestand. Er zijn webwinkels waar je keurig een ophaalafspraak kunt maken, maar bij de meesten moet je het toch echt zelf oplossen. Dan bestel je online omdat je geen hassle wilt hebben van de stad in en dat soort ongein, moet je vervolgens toch de deur uit om een pakket naar het postkantoor of een ander ophaalpunt te brengen. Vaak heb ik in mijn enthousiasme (ja, ik ben nog al enthousiast als er pakketten binnenkomen) de verpakking al gemolesteerd en moet ik daar ook nog vervanging voor regelen. En dan heb je ook nog van die webshops waar de portokosten van de retourzending voor jouw rekening komen. Dus dan stuur je iets retour omdat je niet blij bent en dan moet je ook nog eens 8 euro betalen voor het versturen van de dode mus. Dan hebben we het nog niet eens over de webshops waarbij je ook nog achter je eigen geld aan moet zitten. Irritant vind ik dat.

Dus….Er zijn legio pluspunten op te noemen van online shoppen, maar het is echt niet altijd rozengeur en maneschijn.

Bestel jij veel online? Kun je nog punten opnoemen waar jij je aan stoort? En wat is jouw favoriete webshop? Ik ben benieuwd!

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

Uitgelichte foto © Rawpixel.com via Shutterstock.

Volg je Dejlig al op Bloglovin?

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

15 COMMENTS
  • Fabi
    3 jaar ago

    Bij je Bijenkorf kan je voor €10 een heel jaar verzenden en terug sturen. Even een tip 🙂

  • Nathalie
    3 jaar ago

    Ik hou van online shoppen, maar inderdaad er zijn een paar irritatie puntjes. De lange termijn van leveren, slechte informatie over het bijvoorbeeld afwezig zijn van een product, veel dozen, verkeerde maatvoering, maar ook een ding is wel dat je soms alleen met creditcard kan betalen.

    Verzendkosten is iets waardoor ik echt af kan haken in een webshop, er zijn genoeg andere die geen verzendkosten rekenen denk ik dan en dan zoek ik verder.

  • Kiss & Make-up
    3 jaar ago

    Hmm ik weet niet, ik vind dit allemaal geen issue, eigenlijk, ik verkies online shoppen ZWAAR boven fysiek shoppen 🙂

  • Annette
    3 jaar ago

    Ja die verzendkosten vind ik ook altijd vervelend en ja die enorme hoeveelheid verpakkingsmateriaal zo zonde. Kleding koop ik toch nog het liefst gewoon in de winkel (al pas ik nooit in de winkel) want tsja die maten is ook zo wat.

  • Heel herkenbaar! Vooral dat gebrek aan inzicht wat bezorgen betreft.. Zo irritant als je inderdaad zit te wachten op een cadeau of iets echt nodig hebt… Ik bestelde de maandag voor kerst een vleesthermometer die pas 29 december kwam.. Terwijl we ‘m met kerst nodig hadden (gelukkig bood een groot zweeds meubelwarenhuis een oplossing, haha), en nu ook nog weer: bij een drogist donderdagavond wat besteld, zou de volgende dag geleverd worden (n.b. ook nog bij mijn schoonouders omdat ik zelf werk op vrijdag), wat denk je: niet bezorgd! En zaterdag ook niet, dus nu kan ik, als het uberhaupt nog een keer komt, extra naar Enschede tuffen. Zooo STOM gewoon. Zet dat dan NIET op je site inderdaad. En dan hebben we het nog niet eens over de verzendkosten inderdaad..

  • Kimberly
    3 jaar ago

    Helemaal met je eens. Gisteren weer een pakketje terug, had al de balen dat het heel anders was dan op de foto, moest ik ook naar zo’n point toe en kost het me weer verzendkosten. H&M heeft ook standaard verzendkosten. Al koop je die hele webwinkel leeg. Zo jammer! Ik heb dan wel een leuke pakketbezorger maar dat is een vriend van vroeger 😊

  • Henrieke
    3 jaar ago

    Een van mijn grootste ergernissen is toch wel de pakketjesman. Degene van PostNL die er nu loopt belt aan, doet een stapje opzij.. Als je dan de deur opendoet dan zie je eigenlijk vooral een uitgestrekte hand met een pakketje. Ik snap best dat hij haast heeft maar het ziet er echt absurd uit.
    Twee van mijn pakketjesmannen klagen ook over het gewicht van de bestellingen, vooral als ik spullen voor de beestjes bestel. Echt, ik begrijp dat zo’n doos vol met kattengrit zwaar is.. Neem dan een karretje mee in plaats van het te tillen!

    Laatst bestelde ik kleding en dat bedrijf belde op om te vragen of ze in plaats van XS een S mochten opsturen. Volgens hen zou dat ook wel passen. Dat vond ik een heel vreemd advies zo over de telefoon. Ik wou gewoon een XS maar zij stuurden alsnog een S op. Daar heb ik ook nooit meer besteld!

  • Aneta |Love4seasons
    3 jaar ago

    Ja heel herkenbaar! Verzendkosten moeten ze echt afschaffen of anders verlagen. En ‘de volgende dag in huis’ daar klopt ook geen pepernoot van. Tegenwoordig laat ik de pakketjes ook bij een ophaalpunt bezorgen want 9 van de 10 keer ben ik niet thuis en dat is best frustrerend wanneer ik iets op korte termijn wil hebben.

  • Haha, ik ben een echte onlineshopper! Ik herken veel punten, absoluut. Vooral die dozen en het retourneren, verschrikkelijk. Maar ik ervaar ook veel pluspunten, want ik ga dus echt niet meer een dag winkelen met de kids om kleding voor hun te kopen. Ik bestel alles online (en van ieder kledingstuk twee maten), zodat ik thuis met ze alles kan passen en wat niet past, gaat lekker retour. Ik kan niet meer zonder!

  • Lesley
    3 jaar ago

    Heel herkenbaar. Ik vind het ook irritant om verzendkosten te betalen als iets 200 euro is ofzo. Omoda is daar wel goed in trouwens. Ik bestelde voor kerst daar sokken voor mijn zusje a 8 euro en omdat ik “klant” van omoda ben hoefde ik niks voor verzendkosten te betalen en werd de volgende dag nog geleverd ook. Bizar haha. Niet gratis kunnen retourneren vind ik denk ik het allerergst

  • Anne-Marie
    3 jaar ago

    Hahaha herkenbaar. Ik had eigenlijk in dit lijstje ook wel de webshop verwacht die op zondag gesloten is. Dat vind ik toch zo’n raar fenomeen? Die order kan je dan toch op maandagochtend afhandelen? Principe kwesties waarschijnlijk. Dat van die dozen is echt een drama. Arme man 🙂

    • Karen
      3 jaar ago
      AUTHOR

      Haha, ja en ik ben dus zo’n muts die dat elke zondag weer vergeet. Net zoals ik vergeten ben dit punt op te noemen. Ik hou van mensen met principes, maar dat is zo raar. Al vind ik de webshop die ik dan bedoel verder wel echt helemaal top, dus ik vergeef het ze.

  • Dewi
    3 jaar ago

    Ja heel herkenbaar, maarja toch doe ik en neem alles voor lief. Wat ik heel vervelend vind is al iets stuk of incompleet geleverd is. Moet je weer contact opnemen met de klantenservice, uitleggen in de hoop dat ze je maar geloven en niet moeilijk doen, foto’s maken, retourneren ..dat dus

  • marije
    3 jaar ago

    Heel herkenbaar. Ik snap die slogan morgen in huis ook niet want het is never nooit morgen en altijd overmorgen. Plus de verzendkosten, daar mogen ze echt wat aan gaan doen want die slaan soms nergens op. Voor de rest ben ik een groot fan 👼

  • Romy
    3 jaar ago

    Helemaal mee eens! Soms is online shoppen zo frustrerend. Ik ben ook zo iemand die altijd lekker extra inslaat om aan het verzendkostenvrije bedrag te komen. Wat een slimmeriken eigenlijk, die winkels!

Wil je meepraten?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.