TOP
gezonde tussendoortjes
Column Food Health

Fit by Fie: 10 Gezonde Tussendoortjes

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Een keer in de vier weken lees je op Dejlig de column Fit by Fie van Sophie Uljee (Personal Trainer). Vandaag in al weer de 13e editie van deze Fit by Fie is het onderwerp 10 Gezonde Tussendoortjes. Veel mensen vinden het niet moeilijk om gezond te eten, maar met de tussendoortjes wil het wel eens misgaan. Want zijn die tussendoortjes die jij eet wel echt zo gezond? Sophie deelt een aantal tips over voedingsmiddelen die je tussendoor kunt eten. Benieuwd? Lees je mee?

10 Gezonde Tussendoortjes

Van mijn klanten hoor ik vaak dat ze het lastig vinden om te variëren met gezonde tussendoortjes. Vaak wordt er gekozen voor iets makkelijks als een liga, sultana, muesli reep of een stuk ontbijtkoek. Je gooit het zo in je tas en het stilt de honger snel. Wat veel mensen niet beseffen is dat al deze tussendoortjes ook erg veel calorieën en suikers bevatten en dus lang niet altijd even slim zijn om te eten als je gezond wilt eten en af wilt vallen. Daarom deel ik vandaag mijn 10 favoriete, gezonde en slimme tussendoortjes met jou.

1. Gekookt eitje

Makkelijk mee te nemen en te bewaren. Kook een aantal eitjes en bewaar deze in de koelkast. De eiwitten in een eitje geven je een lang verzadigd gevoel zodat je minder snel gaat snacken. Één gekookt eitje bevat 85 kcal.

2. Augurkje gerold in een plakje kipfilet

Persoonlijk één van mijn favorieten! Hartstikke laag in calorieën en toch heel smaakvol. Ik vind de zoetzure augurkjes het lekkerst. Één zoetzure augurk in een plakje kipfilet bevat 40 kcal.

3. Rijstwafel met gezond beleg

Bij gezond beleg kun je denken aan: hüttenkäse, kipfilet, kalkoen, rosbief, rookvlees, hummus, gekookt eitje, smeerkaas, avocado, pindakaas. De rijstwafel met hüttenkäse staat bij mij op 1 en bevat 85 kcal.

4. Rauwkost met hummus

Cherry tomaatjes, radijsjes, worteltjes, komkommer, paprika. Al deze groenten vergen geen voorbereiding en zijn super gezond! Ze bevatten veel vezels en vitaminen en leveren vrijwel geen calorieën op. 100 gram rauwkost met 2 eetlepels humus bevat 120 kcal.

5. Stukje gerookte kip met hüttenkäse

Dit is een super slim tussendoortje voor na het sporten. Bomvol eiwitten die je spierherstel bevorderen en snel je honger stillen. Zo lekker! 50 gram gerookte kip met 50 gram hüttekase bevat 96 kcal.

6. Magere kwark met appel en kaneel

Hè hè eindelijk een zoet tussendoortje! Kaneel zorgt voor een stabiele bloedsuiker spiegel. Dit komt gedurende de dag dus goed van pas.. Een klein bakje magere kwark met appel en kaneel bevat 150 kcal.

7. Snack a jacks

Dit is niet de meest gezonde keuze uit mijn lijstje maar stiekem wel heel lekker. Ook handig dat ze in verschillende smaken te verkrijgen zijn. Voor iedere trek een snack a jack zullen we maar zeggen. Een snack a jack caramel bevat 52 kcal.

8. Olijfjes

Een goede bron van gezonde vetten en lekker zout. 100 gram olijven bevat 150 kcal.

9. 2-3 dadels of gedroogde vijgen

Dadels en vijgen zijn snelle energie leveraars. Pas wel op dat je er niet teveel van eet. Gedroogd fruit bevat veel calorieën en suikers. Dit zijn gelukkig wel fruitsuikers en die zijn een stuk gezonder dan geraffineerde suikers. 3 dadels bevatten ongeveer 81 kcal.

10. Fruit

Makkelijk, snel, lekker en gezond. Wat wil je nog meer?! Dit zijn in mijn ogen de meest gezonde vruchten: blauwe bessen, frambozen, kiwi, aardbeien, sinaasappel, appel, grapefruit. Een appel bevat 60 kcal. Pas wel op met te zoet fruit zoals mango en meloen want daar zit best veel suiker in. Hoe zuurder hoe beter!

Keuze genoeg dus! En lang in de keuken staan is helemaal niet nodig. Ik hoop dat ik je zo weer een beetje inspiratie heb kunnen geven…

logo sophie personal trainingWat is jouw favoriete gezonde tussendoortje?

Ik ben benieuwd!

Liefs Fie

Wil je meer updates van Sophie zien? Je kunt haar ook volgen via Instagram!

Credits foto: Glenn Carrie via Unsplash.

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.