TOP
gezonde muffins
Food

Recept: Gezonde Muffins

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Gezond guilt free snoepen? Dat kan! Deze muffins zijn echt heerlijk om tussendoor te snacken, ideaal als traktatie voor de kinderen op school of voor je collega’s op werk en je zou ze zelfs voor het ontbijt kunnen eten. Er zit havermout in dus ze zijn goed voor je cholesterolgehalte en bloedsuikerspiegel. Absoluut een gezond tussendoortje! Overigens kan ik ze zelf de hele dag wel eten, want ze zijn echt verrukkelijk! En ze zijn ook nog eens héél erg makkelijk om te maken. Benieuwd naar het recept van deze gezonde muffins? Ik ga het je vertellen. Lees je mee?

Boodschappenlijstje voor 6 muffins:

√ 1 (iets rijpere) banaan
√ 2 eieren
√ 100 ml plantaardige melk
√ 2 theelepel bakpoeder (ik heb glutenvrij bakpoeder gebruikt)
√ 125 gr havermout
√ handje bosbessen
√ 1 theelepel kaneel
√ eetlepel honing
√ klein beetje zout
√ scheutje zonnebloemolie of een beetje kokosolie

En je hebt een muffinbakvorm of cupcake papiertjes nodig. Van die laatste heb ik de siliconen versie bij Xenos gekocht, die kun je weer hergebruiken en zijn hittebestendig.

gezonde havermout muffinsEn zo maak je gezonde muffins:

1. Verwarm de oven voor op 175 graden.

2. Prak de banaan.

3. Meng de havermout met de banaan, het bakpoeder, de eieren en de melk zodat het een vloeibare massa wordt. Dit hoef je overigens niet te lang te doen.

4. Voeg honing, de kaneel, een snufje zout en een scheutje zonnebloemolie of kokosolie toe en mix alles nog even door elkaar.

5. Op het laatst roer je de bosbessen door het beslag.

6. Verdeel het beslag over de vormpjes.

7. Zet ze in de oven en bak de gezonde muffins in ongeveer 30 – 35 minuten goudbruin en gaar.

Tip: De muffin is gaar als je er een satéprikker in steekt en die er schoon en droog uit komt.

En klaar ben je! Bon appetit!

Waarmee snoep jij graag? Lijken deze gezonde muffins je lekker?

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

Optie: Je kunt er ook rozijnen doorheen mixen, of gojibessen. Een beetje lijnzaad toevoegen is ook heerlijk.
Makkelijk/moeilijk om te maken (1 t/m 5): 2
Hoe lang ben je bezig: ca 40 minuten.

♥  Facebook, Instagram & Bloglovin’ ♥

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.