TOP
Gezonde chocolade milkshake
Food

Recept: Gezonde Chocolade Milkshake

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Als je me ergens ’s nachts voor wakker mag maken, dan is het wel een goede Milkshake. Helaas vinden mijn smaakpapillen dat een goed idee, maar de rest van mijn lichaam sputtert wat tegen en dan zijn met name mijn taille en huid niet zulke voorstanders. Maar gelukkig was daar opeens de Gezonde Chocolade Milkshake! Boordevol goede ingrediënten zoals rauwe cacao, banaan en amandelmelk. Cacao is een van de beste anti-oxidanten, maar is ook goed voor je bloeddruk en cholesterol. Bovendien zit er magnesium in. Deze milkshake zou in principe gewoon elke dag kunnen, want hij is dus niet slecht voor je, goddelijk lekker en heerlijk verfrissend. En laat het nou eind deze week ook nog mooi weer worden! Hoera!
Deze guilt free versie werd eerst geboren als smoothie, maar ik varieerde er zo mee dat hij nu onder het kopje milkshakes mag. Hoe? Dat ga ik je vertellen. Lees en kijk je mee?

Boodschappenlijstje voor 1 shake:

√ 1 bevroren banaan
√ 1 glas amandelmelk
√ 2 dadels zonder pit
√ 1 eetlepel rauwe cacao
√ eventueel wat honing en goji bessen en kokosrasp voor de decoratie

En je hebt een blender of staafmixer nodig.

recept: gezonde chocolade milkshakeEn zo maak je een gezonde chocolade milkshake:

1. Leg een paar uur van te voren de banaan in de vriezer. Hij heeft maar een uur of twee nodig. Het beste is om hem eerst te schillen en dan in een bakje te doen.

2. Ontpit de dadels en snijd ze in vieren.

3. En dan is het simpel, haal de banaan uit de vriezer, doe alle ingrediënten in de blender of pureer ze met een staafmixer.

En klaar ben je! Bon appetit!

Hou jij van milkshakes? Welke variant vind jij het lekkerst?

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

Optie: Je kunt er wat havermout toevoegen voor wat extra vulling. Dan is deze shake ook prima als ontbijtshake. Bovendien hoef je de banaan niet te bevriezen. Met een gewone banaan is dit ook een heerlijk drankje!
Makkelijk/moeilijk om te maken (1 t/m 5): 1
Hoe lang ben je bezig: ca 5 minuten plus het ‘voor vriezen’ van de banaan.

♥  Facebook, Instagram & Bloglovin’ ♥

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.