TOP
Fit by Fie Column
Column Health

Fit by Fie: mijn eetdagboek

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Een keer in de twee weken lees je op Dejlig de column Fit by Fie van Sophie Uljee (Personal Trainer). Vandaag in deze Fit by Fie: Mijn eetdagboek. Sophie laat je zien wat zij op een gemiddelde dag allemaal eet en drinkt en hoopt dat ze door dit te delen jou een beetje kan inspireren (als jij op je voeding wilt letten natuurlijk ;)). Benieuwd of je wat dingen van haar op kunt steken? Lees maar mee…

Fit by Fie: Mijn eetdagboek

Zelf vind ik het altijd ontzettend leuk om te lezen wat een ander zoal eet en drinkt op een dag. Een kijkje in andermans keuken en gewoontes kan erg inspirerend zijn. Vandaar dat ik jullie vandaag meeneem in een voor mij gemiddelde dag..

’s Ochtends

Doordeweeks vind ik het fijn om op tijd op de staan. Niets erger dan te moeten haasten in de ochtend. Mijn dagen start ik door het drinken van een halve liter lauwwarm water. Hiermee spoel ik meteen mijn supplementen weg: multi-vitamine, magnesium, vitamine C, visolie. ’s Nachts verlies je zo veel vocht dat het goed is om dit direct weer aan te vullen. Alles begint dan ook meteen weer te werken als je begrijpt wat ik bedoel ;-). Daarna gooi ik de ingrediënten voor mijn eiwitshake in de blender: bevroren blauwe bessen en aardbeien, 200ml magere kwark, 1 eetlepel chiazaad, 28 gram whey proteïne en een scheut koud water. Wat heb ik een ongelofelijke hekel aan het geluid van een blender op de vroege morgen! Maar ja, wie gespierd wil zijn, moet gehoorschade riskeren..

Aangezien ik geen grote ontbijter ben drink ik alleen 1 glas van mijn eiwitshake. De rest neem ik in een shakebeker mee naar mijn werk. Mijn lunch bereid ik s’ochtends ook meteen voor. Vandaag ga ik voor 2 rijstwafels met hüttenkäse en daarnaast veel rauwkost en een gekookt ei. De cherry tomaatjes, een rode paprika, een stuk avocado en een gekookt eitje stop ik in een bakje en de rijstwafels en hüttenkäse staan op mijn werk. Voorbereiding is alles!!!

Tijdens het checken van mijn mail, Instagram, Facebook, en de Healthy app, drink ik een kopje Nespresso. Ik ben echt gek op koffie en word redelijk chagrijnig als de cupjes op zijn. Met koffie is overigens niks mis! Mits je het drinkt met mate en er regelmatig een glaasje water bij drinkt..

Om 10:15 geef ik een groepsles en hierna heb ik best wel honger. Gelukkig heb ik de rest van mijn shake meegenomen! Nu kan ik tot de lunch weer knallen met mijn PT klantjes.

mijn eetdagboek

’s Middags

Om 14:00 is het lunch tijd. Super chill dat ik dit al voorbereid heb. Het geeft mij rust om van te voren te weten wat ik ga eten. Af en toe voer ik mijn dag in op My Fitness Pal om te kijken waar ik die dag op uitkom en of dit past binnen mijn doelen. Bij de lunch drink ik twee grote koppen groene thee. Over de hele dag gezien, drink ik gemiddeld 2-3 liter water. Water is zo ongelofelijk belangrijk voor je lijf! Ons lichaam bestaat voor 50-65% uit water en dit moet non stop aangevuld worden. Zeker als je zoveel sport als ik.

Tot een uur of 16:30 ben ik oké. Ik heb vandaag een mega drukke dag. Zes PT klanten en 1,5 uur lesgeven aan een groep. Rond deze tijd heb ik dus echt weer behoefte aan een beetje energie. Ik neem snel een hand ongezouten/ongebrande noten en een appel, want de volgende klant staat alweer te trappelen…

’s Avonds

Om 19:00 fiets ik moe maar voldaan naar huis. Het is vandaag mijn kookdag dus ik kan nog niet op de bank knallen. Als ik thuis kom, heb ik echt trek. Ik eet twee augurkjes met daar omheen een plakje kipfilet en nog een paar nootjes. Prima snackje trouwens! Ik ben dus echt geen ster in de keuken en hou het graag simpel. Vandaag worden het courgette bootjes met hüttenkäse en daarnaast een pepersteakje. Ik halveer de courgette en schep het zachte vruchtvlees eruit. De hüttenkäse meng ik met peper en zout en leg ik vervolgens in de courgette. Dit gaat 30 minuten in de oven. Ik bak er een pepersteakje bij in kokosolie et voilà, diner is served! Vriendlief vindt dit stiekem een beetje weinig maar wel lekker.

Na het eten drink ik nog een koffietje, décafé welteverstaan, want anders lig ik de hele nacht naar het plafond te staren en dat ga ik dus echt niet riskeren. Nobody messes with my sleep! Om 21:00 eet ik nog een paar rode druiven omdat ik trek heb in iets zoets. Hier laat ik het bij, morgen weer een dag..

Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren met mijn eetdagboek. Voorbereiding is naar mijn idee het belangrijkste. Zorg dat je voldoende bakjes in huis hebt om eten mee te nemen naar je werk of afspraken en bedenk van te voren hoe je je dag wilt invullen. Niets zo funest als onvoorbereid de deur uit gaan en te stoppen bij de benzinepomp!

logo sophie personal trainingZet hem op kanjers! En mocht je nog vragen hebben over mijn eetdagboek of je hebt nog tips nodig? Of misschien heb je zelf wel een tip? Deel ze gerust!

Liefs Fie!

Wil je meer updates van Sophie zien? Je kunt haar ook volgen op Instagram!

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.