TOP
recept: ei muffins met spinazie en huttenkase
Food

Recept: Ei Muffins met Spinazie en Hüttenkäse

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Sophie schreef hier eergisteren nog een column vol met inspiratie voor gezonde tussendoortjes. Toevallig  had ik al heel lang een recept ‘op de plank liggen’ dat ik graag wilde maken voor Dejlig. Een recept voor een ultra gezond tussendoortje, maar je kunt het ook eten als ontbijt, bij de lunch of zelfs bij de borrel. Een multifunctioneel gerechtje dus, deze Ei Muffins met Spinazie en Hüttenkäse. Vegetarisch, boordevol eiwitten en vitamines en mineralen door de spinazie. Lekker om je kinderen voor te schotelen en als je er extra veel maakt, dan blijven ze ook nog eens zeker drie dagen goed in de ijskast. Benieuwd hoe je deze lekkernij zelf op tafel zet? Ik ga het je vertellen… Kijk en lees je mee?

Boodschappenlijstje voor 9 muffins:

  • 3 eieren
  • 2 flinke handen verse spinazie
  • 1 kleine rode ui
  • 75 gram gekookte quinoa
  • 150 gram Hüttenkäse
  • snufje cayennepeper (gemalen)
  • snufje paprikapoeder
  • scheutje olijfolie
  • zout
  • muffinvormpjes (zelf gebruik ik siliconen omdat ik die fijner vind om mee te werken)

ei muffins met spinazie en huttenkase

En zo maak je Ei Muffins met Spinazie en Hüttenkäse:

  1. Verwarm de oven voor op 180-200 graden. Dat ligt een beetje aan je oven. De mijne is nog al ‘langzaam’ dus 200 is beter.
  2. Bereid de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking.
  3. Versnipper een rood uitje heel fijn. Doe wat olie in de pan en doe hier het uitje bij. Voeg als het uitje glazig is geworden de spinazie toe en laat deze goed slinken.
  4. Doe de spinazie in een vergiet en druk met een spatel het vocht eruit. Snijd de spinazie klein.
  5. Klop de eieren los met de cayennepeper, paprikapoeder, het zout en de Hüttenkäse. Roer de quinoa en spinazie er door heen.
  6. Vet de muffinvormpjes in met een beetje olijfolie (tip, er bestaat ook een olijfoliespray). Doe het eimengsel in de vormpjes en laat de ei muffins zo’n 20 minuten bakken in de voorverwarmde oven. De muffins zijn klaar als ze beginnen de stollen. Het is daarom wel handig om niet de hele muffinvormpjes vol te gieten, maar de muffins nog ruimte te geven om te ‘groeien’. Wil je echt zeker zijn, dat de muffins gaar zijn, dan kun met een vork in een muffin prikken. Is de vork schoon als je ‘m eruit trekt, dan is de muffin gaar.

En klaar ben je. Bon appetit!

Lijkt dit recept je lekker? Houd jij net als ik van hartige tussendoortjes?

Liefs,
Karen

Optie: Je kunt het rode uitje ook weglaten en als je het niet te pittig wilt maken, kun je de cayennepeper vervangen door kerriepoeder.
Makkelijk/moeilijk om te maken (1 t/m 5): 2
Hoe lang ben je bezig: ca 30 minuten.

Benieuwd naar een ander tussendoortje? Probeer deze eens:

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.