TOP
bloemkoolcurry met linzen en gehaktballetjes
Food

Recept: Bloemkoolcurry met linzen en gehaktballetjes

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Soms heb ik van die periodes dat ik weer even de broekriem een maatje strakker wil (hier moet je eigenlijk lezen dat ik het rokje dat ik vorig jaar gekocht had, niet meer goed paste). Tijd voor maatregelen dus. En maatregelen houden bij mij in dat ik suiker, brood, pasta, rijst en aardappelen laat staan. Wel wil ik lekker blijven eten en daarom heb ik een aantal recepten die ik dan op tafel kan zetten. Deze heerlijke Bloemkoolcurry met linzen en gehaktballetjes is daar één van; een heerlijk smaakvol mager gerecht dat je natuurlijk ook gewoon kunt eten als je niet op de lijnt hoeft te letten. Très makkelijk te maken en je bent maar een minuut of 20 bezig. Benieuwd hoe je deze bloemkoolcurry bereidt? Ik ga het je vertellen… Lees en kijk je mee?

Boodschappenlijstje voor 4 personen:

√ 1 bloemkool
√ 500 gram rundergehaktballetjes voor in de soep (kun je ook zelf maken)
√ 400 gram linzen
√ 200 ml kokosmelk
√ 2 eetlepels milde Indiase currypasta
√ handje verse koriander
√ 3 sjalotten
√ 1 eetlepel kokosolie
√ peper en zout

hoe maak je bloemkoolcurry met linzen en gehaktballetjes

En zo maak je bloemkoolcurry met linzen en gehaktballetjes:

1. Snijd de bloemkoolroosjes van de stronk en snijd ze tot middelgrote stukken.

2. Snijd de ui in sjalotjes in ringen.

3. Verhit de kokosolie in een grote pan en bak hierin de soepballetjes rondom goudbruin. Schep ze met een schuimspaan uit de pan op een bord. Zorg dat het vet achterblijft in de pan, dit heb je nog nodig.

4. Doe de uien in de pan en fruit ze ongeveer 3 minuten op zacht vuur.

5. Roer de currypasta door de uien en bak alles nog 1 minuutje mee.

6. Schep de bloemkoolroosjes bij de uien  en voeg de kokosmelk toe. Breng het geheel aan de kook en zet dan het vuur laag en stoof de groente zachtjes 5 minuten.

7. Giet de linzen af in een zeef.

8. Schep de linzen en de gehaktballetjes door de bloemkool en stoof alles nog 5 minuten mee.

9. Snijd ondertussen de koriander fijn.

10. Breng het gerecht op smaak met peper en zout en strooi de koriander erover.

En klaar ben je. Bon appetit!

Lijkt dit recept je lekker? Wat is jouw favoriete magere recept?

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

Optie: Je kunt de bloemkool ook apart stomen, zodat het meer rijstachtig wordt.
Serveertips: Eventueel kun je er nog mango chutney, nan of papadums bij serveren.
Makkelijk/moeilijk om te maken (1 t/m 5): 2
Hoe lang ben je bezig: ca 20 minuten.

Benieuwd naar meer magere recepten? Probeer deze eens:

♥  Facebook, Instagram & Bloglovin’ ♥

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.