TOP
Let's Talk about
Editorial

Let’s Talk: Bizarre mailtjes die je als blogger krijgt

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Lieve dejlig(e) lezers,

Zullen we het vandaag eens hebben over bizarre mailtjes die je als blogger krijgt? Soms ben ik namelijk echt verbaasd wat er in mijn mailbox terechtkomt en ik vraag me af of die mailtjes voor jou herkenbaar zijn? Ook als je geen blog hebt trouwens, want sommige mails ontvang je heus niet alleen als blogger. En ik vraag me af of jij zelf ook nog rare voorbeelden hebt, want het is natuurlijk beter om er om te lachen dan om je erover op te winden. Wat voor soort mailtjes ik krijg, dat ga ik je nu vertellen. Ik ben benieuwd naar de jouwe. Let’s talk! Lees en lach je mee?

1. Vul hier naam in

Persoonlijk heb je als emailer meteen mijn aandacht als je mijn pagina hebt gelezen en weet hoe ik heet. Dat staat zo ongeveer boven elke post, dus zo moeilijk is het niet. Mailtjes met als aanhef ‘beste blogger, beste website eigenaar etc. etc. daar kan ik ook nog wel mee leven, maar mails met als aanhef ‘beste 〈vul hier naam in〉’ werken bij mij zodanig op mijn lachspieren dat ze meestal linea recta in mijn prullenbak belanden. Hoe dom zijn die mailtjes?

2. Link ruilen

Het mailtje heeft als onderwerp ‘samenwerkingsvoorstel’. Benieuwd lees ik de inhoud en dan komt het:

Beste heer/mevrouw,

Staat u open voor een mooie samenwerkingsvoorstel / x-y-z- linkruil met 51
kwalitatieve websites? Wij beheren een krachtige netwerk met 51 Nederlandse
kwalitatieve websites. Bijna elk website heeft een uniek IP-adres. Profiteer
van goede professionele websites met een hoge Pagerank, Domain Authority en
Page Authority. Dit zijn belangrijke graadmeters voor Google om uw website
hoog in de zoekresultaten te laten tonen…..

Ik krijg daar altijd een beetje lagere school gevoel van. ‘Kom je op mijn partijtje en nodig je mij dan ook uit?’ Eerlijk oversteken!

a) Ik begrijp heus wel dat links op andere websites naar jouw site goed zijn voor je zoekresultaten, maar b) die websites zijn vaak zo obscuur dat ik ze niet zelf wil noemen en al helemaal niet wil dat Dejlig daar op staat. Bovendien zou het nergens op slaan ze te noemen. c) Zo slecht gaat het niet met mijn pageviews.

bizarre mailtjes die je als blogger krijgt

3. Gratis content

Beste Karen,

Ik heb goed nieuws voor je! We hebben een bedrijf in woonaccessoires en we hebben je website even bekeken en we vinden dat die heel goed bij ons past en daarom hebben we een leuke aanbieding voor je! Gratis content. Zonder dat je ervoor hoeft te betalen, leveren wij elke week een artikel bij je aan. Is dat geen goed nieuws?

Ik ga dit niet eens verder toelichten.

4. Mails van lezers

Over het algemeen vind ik het hartstikke leuk als ik mail krijg van lezers. Sommige mensen vinden het leuker om te mailen dan om te reageren en dat vind ik alleen maar lief, aardig, schattig, vriendelijk, attent. Zo weet je toch weer dat iemand met het door jou geproduceerde stukje bezig is. Ik vind het ook prima als mensen het niet met mee eens zijn, ik schrijf bijvoorbeeld niet voor niets deze serie Let’s Talk. Wat ik wel minder vind, is als mensen het niet met me eens zijn en vervolgens een heel boos mailtje gaan sturen. Omdat ze zich aangevallen voelen zoals toen ik over foto’s van je kinderen op Internet schreef. Alsof het mijn bedoeling was om iemand aan te vallen? Ik wil alleen dat mensen er over nadenken… Maar soms gaat het ook om hele futiele dingen zoals mijn review over Marie Kondo’s Opgeruimd! Ik kreeg gewoon twee mailtjes van Marie Kondo fangirls die het NIET met me eens waren en een van die mailtjes was niet echt vriendelijk. Best apart toch?

5. Kortingscodes

Beste Karen,

Mijn naam is XXXXX en ben actief voor XXX.nl. Met onze platformen zijn wij momenteel marktleider op het gebied van kortingscodes.

Momenteel mogen wij een kortingscode voor 10% korting op het gehele assortiment van Zalando aanbieden op http://www.XXX.nl/winkels/winkel/zalando.

Ik zou graag willen weten of je dit zou kunnen uitlichten in de vorm van een artikel? Uiteraard in een context die het best tussen de rest past.

Hoor graag wat de mogelijkheden hierin zijn! Dan zal ik intern ook even bespreken wat ik kan betekenen.
Met vriendelijke groet,

En dan mail je terug wat je tarieven zijn en dan hoor je niets meer. Beste meneer XXXX, ik werk zelf  ook met Zalando via Zanox, ik zie de toegevoegde waarde voor mij niet echt om gratis een artikel voor jullie te schrijven waar ik gratis jullie links noem en jullie uiteindelijk geld gaan verdienen en ik…. niet.

6. Artikel over plastische chirurgie

Maar het kan ook een heel ander onderwerp zijn, ik noem plastische chirurgie even als voorbeeld omdat die mail recent binnenkwam:

Beste Karen,

Mijn naam is XX en ik doe de communicatie voor obscure kliniek Y. Ik heb je site bekeken en het leek me leuk als jij een artikel zou schrijven over plastische chirurgie. Wij vinden dat goed bij Dejlig passen. Misschien zou je bijvoorbeeld over borstvergrotingen kunnen schrijven? ……

Best XX,

Bedankt voor je mailtje en interesse. Ik heb al cup dubbel D en ik ben niet van plan te veranderen in Lolo Ferrari.

En zo zijn er nog legio andere voorbeelden, maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd: Herken jij dit soort mailtjes? Heb je zelf nog andere voorbeelden? Let’s Talk!

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

Credits foto: Suzi1 Pixabay.com.

♥  Facebook, Instagram & Bloglovin’ ♥

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

30 COMMENTS
  • judith
    3 jaar ago

    LOL nummer 6 deed er hier een opkijken ivm een enorme lachsalvo die er naast hem klonk op de bank 🙂
    thanks for the insights wat een kul kunnen mensen toch verzinnen en ook nog ’s versturen

  • Angelique
    4 jaar ago

    Dit rare mailtje krijg ik ook met een verzoek , voor link delen, ik heb al scheermensjes , tandheelkunde, kappersbenodigdheden. of bedrijven die boos reageren omdat ik vind dat ze niet bij me doelgroep passen. Of mensen die je proberen om naar benden te halen. Goh ik zie dat jj veel spelfouten hebben , laat eerst iemand er naar kijken. Al vind dat grappig want ik laat ze na kijken er gewoon geen spelfouten in.

  • Angela
    4 jaar ago

    Ik word overspoeld door telefoonhoesjeswebsites, in het begin vond ik het leuk en deed ik wel mee, maar nu krijg ik zo veel mailtjes van telefoonhoesjeswebshops: nu is het genoeg!

  • fitcouple
    4 jaar ago

    Hahaha ik vind het reuze interessant! Als beginnend blogger vind ik het al helemaal geweldig als ik een mailtje krijg. Ik ga dus ook alles helemaal uitgebreid lezen. Jouw reacties zijn echt top! Daar kan ik wat van leren 😉

  • Liliane
    4 jaar ago

    hahaha, Lolo Ferrari!
    Een aantal mailtjes zijn heel herkenbaar 😉

  • Denise Joanne
    4 jaar ago

    Vooral die eerste! Vorige week opende ik nog een mail die begon met ‘Dear sir,’.. Ja doeiiii!!

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Hahaha, STOM!

  • Simone
    4 jaar ago

    Herkenbaar ja!

  • Ik kreeg eens een vriendelijke, poeslieve mail van een mannelijke lezer die me zo’n leuk persoon vond en vrienden met me wilde worden omdat hij geen vrienden had. Ik heb heel net en diplomatiek geantwoord dat ik dat niet wilde. Vervolgens was ik de duvel en werd ik op agressieve wijze finaal de grond in getrapt.

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Zo kreeg ik jarenlang een stalker. Hij was eerst een soort verliefd op me, maar toen dat onbeantwoord bleef, ging hij me haten. Niet leuk :(.

  • Natascha
    4 jaar ago

    Ok, ik heb hier toch wel even hardop om moeten lachen 😀 Wat een gekke mails versturen de mensen tegenwoordig. De ergste die ik tot nu toe kreeg was met de vraag of ik hun product zelf wou aanschaffen om er vervolgens een artikel over te schrijven en naar hun door te linken. Toch maar vriendelijk voor bedankt 😀

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Hahaha, dat meen je niet! Dat is wel de bloody limit!

  • Stuk voor stuk herkenbaar! Nog erger dan het eerste punt is trouwens een copy+paste waarbij ze de naam van de blogger vergeten te veranderen. Echt al vaak gebeurd, oeps :).

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Ja die is ook extreem dom! Vooral als ze zeggen dat ze jou exclusief benaderen: ‘Yeah right’.

  • Josan
    4 jaar ago

    Hahaha jij krijgt echt obsure mailtjes 🙂 Zo erg is het bij mij ( gelukkig) nog niet. Ben altijd al blij als ze mijn naam goed hebben.

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Haha, ja, want jouw naam is héél moeilijk! 🙂

  • Isra
    4 jaar ago

    haha, nummer drie is zo misleidend, hé? Je denkt oh, dat werkt in mijn voordelen, nou totaal niet ……

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Nou nee, ik vind daar niets misleidends aan. Ik vind het gewoon onbeschoft en een belediging. Alsof ik om content verlegen zit? Echt niet! Ze kunnen gewoon een advertorial inkopen. Zo werkt het en niet andersom.

  • Cindy
    4 jaar ago

    Leuke blog! Vooral je opmerking ook rondom de plastische chirurgie. De raboscanner daar word ik ook gek van. Zeker alvast om al die miljoenen in te scannen, die ik van alle buitenlandse rijke overleden mannen zonder erfgenamen kan krijgen ha ha ha.

    • diana
      4 jaar ago

      hahaha dat zal het zijn. ik zit hier nu gewoon hardop te lachen achter de computer. gelukkig werk ik thuis en ziet niemand mij.

    • Denise Joanne
      4 jaar ago

      JA! Echt precies dit! Hahaha!

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Hahaha, die mail jij niet terug? 😉

  • Kiran
    4 jaar ago

    hahaha die laatste: “Ik doe de communicatie voor een obscure kliniek…” Zulke mailtjes heb ik (nog) niet ontvange ;-)!

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Dat schreef ‘ie niet hè? Dat maakte ik er zelf van ;).

  • alexa
    4 jaar ago

    Ik vind het heel storend als mensen niet de moeite nemen om je naam op te zoeken en daarom aanschrijven met beste… Je had toch wel even de moeite kunnen nemen of zeggen beste june-two, zo heet mijn site niet ik.. Of van die standaard mails die ze duidelijk naar iedereen sturen ik heb dan liever een bedrijf ie zegt hey ik zag dat je in valencia was geweest of iets. Zo heb je veel meer contact en weet je ook echt dat je blog gelezen word.

  • diana
    4 jaar ago

    hahaha die laatste :’) geweldig.

    nummer 4 herken ik wel, want die had ik ook precies het zelfde. idd tarieven terug gemaild, en dan geen reactie meer. zonde van mijn tijd. wat denken ze wel niet, dat ik gratis reclame ga maken voor hun ofzo. ik heb het zelfs op mijn contact pagina staan dat ik niet aan goedkoop (laat staan gratis) reclame maken doe.

    alleen 1 snap ik niet helemaal. je bedoeld dat je ‘beste karen’ lachwekkend vindt? ik heb liever dat ze me met mn naam aanspreken dan met beste blogger. dan zie je dat ze iig je naam hebben gelezen op je blog.

    ik vind vooral ongevraagde persberichten irritant. en helemaal als het ook nog eens niks met mn blog te maken heeft, en je dan ook nog een week erna een reminder krijgt.

    ow en natuurlijk al die phishing mails. bijna elke dag wil iemand me wel een miljoen dollar schenken. of mijn rabobank inlog gegevens weten.

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Haha, miscommunicatie. Ik bedoel daarmee dat er dan staat: ‘vul hier naam in’. En dat ze dat dan vergeten zijn. Zo stupide vind ik dat. Hebben ze geprobeerd zo’n mail persoonlijk te maken en dan is ‘ie alsnog onpersoonlijk.

      Ik twijfelde of ik de mail over de raboscanner erbij zou zetten. Die krijg ik dagelijks! Maar ik wilde het artikel niet te lang maken 🙂 En ja, de ongevraagde persberichten; ook heel herkenbaar.

      • diana
        4 jaar ago

        oooh op die manier. ja dat is wel heel erg ja haha. dan zou ik me echt stom voelen als bedrijf.

  • Kim
    4 jaar ago

    Hihi sorry moet even lachen! Echt absurpt wat mensen soms mailen…

Wil je meepraten?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.