TOP
let's talk
Editorial

Let’s Talk: Je bent benaderd door een adverteerder. En nu?

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Lieve dejlig(e) lezers,

In de groepen en ik mijn mailbox zie ik best vaak vragen voorbij komen van andere bloggers over (betaalde) samenwerkingen. Vragen als: ‘Is bedrijf X betrouwbaar’ tot ‘hoeveel moet ik vragen’ tot ‘hoe zit dat met die voorwaarden’. Meestal beantwoord ik mailtjes van andere bloggers wel, maar het leek we el eens handig om er gewoon een Let’s Talk aan te wijden zodat alle informatie gewoon lekker compact bij elkaar staat. Het onderwerp van deze 33e Let’s Talk is dan ook Je bent benaderd door een adverteerder. En nu? Benieuwd wat ik je daarover kan vertellen? En misschien heb je er zelf ook nog een opmerking of aanvulling over? Zullen we het daar vandaag eens over hebben? Praat je mee?

Je bent benaderd door een adverteerder. En nu?

Samenwerkingen pagina

Laat ik eerst alvast vertellen dat ik het zelf altijd een beetje gek vind als mensen die pas een maand bloggen en drie artikelen op hun site hebben staan wel al een samenwerkingen pagina hebben. Het is een hele andere discussie, maar ik zie veel bloggers een blog starten omdat ze denken dat ze dan veel gratis spulletjes en geld gaan verdienen. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Je moet een adverteerder zelf ook wat te bieden hebben. Dat kan je op verschillende manieren: de een heeft een groot bereik, de ander maakt gewoon steengoede content/mooie foto’s en weer een ander heeft een bijzondere niche of moeilijk te bereiken doelgroep.

Als je al wat langer blogt en je bereik hebt zien groeien, dan zul je steeds vaker zelf benaderd worden door adverteerders. ‘Vroeger’ mailde ik iedereen netjes terug, nu beantwoord ik bepaalde mailtjes niet meer. Op mijn samenwerkingen pagina heb ik al een aantal voorwaarden staan. Als iemand me mailt over een linkruil of over gratis content, dan ga ik daar niet op in. Zonde van mijn tijd. En dat is dan ook meteen mijn eerste tip: Zorg dat je samenwerkingen pagina volledig is en dat je daar al een aantal van je voorwaarden op hebt staan, want dat scheelt je tijd en teleurstelling.

No Follow Linkjes

Een van mijn voorwaarden is dat ik alleen gebruik maak van No Follow lLinks. Er zijn veel adverteerders die in hun voorwaarden hebben staan dat de uitgaande links Do Follow links moeten zijn. Laura van Blogaholic heeft hier al een keer een handig artikel over geschreven, dus als je hier meer informatie over wilt, dan verwijs ik je graag door naar haar interessante site. In het kort: Ik weet dat er bloggers zijn die het hier niet zo nauw mee nemen, maar het kan zijn dat je de SEO van je site met Do Follow links vernaggeld. Sterker nog, er zijn steeds vaker geluiden te horen, dat dat zo is. Dus dan heb je misschien even snel een leuk bedrag verdiend, maar op de langere termijn zit er minder groei in je site waardoor je uiteindelijk ook minder inkomsten zal krijgen. Better safe than sorry! Persoonlijk zou ik je dan ook adviseren dit niet te doen. Overigens is het ook zo dat mijn mediabureau geen Do Follow links wil en elke betrouwbare grotere adverteerder waar ik mee werk, ook niet. De adverteerders die het wel willen, willen vaak alleen maar een artikel voor hun eigen SEO en zijn vaak niet eens kieskeurig welke blogger ze kiezen, hoe groot het bereik is en hoe goed het artikel is geschreven.

Vermelden dat het om een samenwerking gaat

Nog zo’n puntje dat sommige adverteerders als voorwaarde hebben: Ze willen niet dat je vermeldt dat het om een samenwerking gaat. Run, Forrest, Run! Bij mij is het dan meteen einde verhaal. Je bent namelijk gewoon in overtreding als je daarin meegaat. Het mag niet van de Reclame Code Commissie en je kan er zelfs een boete voor krijgen. Niet doen dus. Nooit doen dus.

Overigens zijn er veel bloggers en adverteerders die dit oplossen door een plaatje met daarin de tekst dat een artikel is gesponsord te gebruiken. Heel handig, want zo kan Google niet zien dat het een advertorial of een gesponsorde post is. Denk je misschien. De meningen zijn nog al verdeeld over hoe slim Google is en dit mag dus ook niet van Google. Zelf denk ik dat Google helemaal niet zo dom is en op de lange termijn is dit dus ook een oplossing die wellicht wel vervelende gevolgen voor je SEO resultaten gaat hebben.

Net zoals met de No Follow Links, willen grotere en betrouwbare adverteerders graag zelf dat je duidelijk vermeldt in de tekst of in de titel dat het om een samenwerking gaat.

de Beloning

En dan gaan we nu naar een punt dat aan de ene kant zo makkelijk is en aan de andere kant zo verrekte lastig. Want wat vraag je? Zelf vind ik dat afhankelijk van verschillende factoren. Ik vind overigens ook dat je niet altijd geld hoeft te vragen. Vind je een actie of een product leuk en mag je het bijvoorbeeld uitproberen, dan kun je dat ook best kosteloos doen. Vooral als er bijvoorbeeld een winactie bij komt kijken die jou misschien ook wat oplevert in de vorm van nieuwe volgers?

Als het wel een betaalde samenwerking is, dan gaat het er natuurlijk om wat je ervoor moet doen. Het ene artikel kost je veel meer tijd dan een ander artikel. Wat is je uurloon? Wat is je bereik? Hoe groter je bereik, hoe interessanter je doorgaans voor een adverteerder bent, maar wees wel reëel. Niet elke lezer leest het desbetreffende artikel. Dus je kunt wel 20.000 unieke bezoekers per maand hebben, maar misschien lezen maar 500 mensen dan de gesponsorde post.

Als basisregel kun je 50 euro plus 10 euro per 1.000 unieke bezoekers erbij rekenen. Lisanne heeft deze regel ooit een keer gecommuniceerd en ik vind het een goede regel, maar als je bijvoorbeeld een post ook op al je social media kanalen moet delen en er uren werk in een artikel gaat zitten, dan kun je ook best iets meer vragen.

Overigens zijn er adverteerders die vragen of je gratis iets wilt publiceren of dat je gratis op hun site schrijft. Want daar krijg je toch naamsbekendheid door? Leuk bedacht, maar het kost jou ook gewoon tijd. Bovendien zijn dit vaak adverteerders die helemaal niet zo’n groot netwerk hebben. Check dat dus even voordat je ermee in zee gaat.

Ook zijn er veel bloggers die veel te weinig vragen of elke voorwaarde aan hun laars lappen. Dat moet iedereen zelf weten, maar bedenk je wel dat je eigen markt verpest. Als jij straks echt die tarieven kunt vragen, zijn opdrachtgevers wellicht helemaal niet meer zo happig om die prijs te betalen.

benaderd door een adverteerder

Originele content

Soms hebben adverteerders al een kant-en-klaar artikel voor je klaar, dat je op je site kunt doorplaatsen. Hartstikke handig, maar er zijn wel twee maar-en. Google haat duplicate content en zal je daarvoor straffen. Zorg dus dat je unieke content krijgt. Bovendien staat het een beetje gek als jij bijvoorbeeld een heel populair taalgebruik hanteert en de gesponsorde post heel formeel geschreven is. Voor je lezers is dat verwarrend en raar. Het is dan dus handiger om de hele tekst te herschrijven en ik zou dat ook zeker als voorwaarde meenemen. Overigens ben ik zelf geen fan van kant-en-klare artikelen, maar dat is een ander verhaal.

Nog een opmerking over originele content: Soms zie je een winactie echt overal voorbij komen. Ik heb laatst zelf een samenwerking gecanceld omdat ze me hadden verteld dat ik een van de enigen zou zijn, maar ik zag die actie echt overal opduiken. Het is leuk als je een winactie mag hosten, maar als de prijs niet bijster origineel is, dan schiet je er eigenlijk niet zo veel mee op. Het is veel leuker om een originele winactie te kunnen organiseren waarvan mensen echt denken: ‘Wow! Leuke prijs.’ Als je er ook nog eens voor betaald wordt, kan het een ander verhaal zijn. Ik heb binnenkort zelf ook samenwerking en een winactie met een bedrijf die ik al vaker heb voorbij zien komen, maar de vergoeding is prima, dus tja…

Factuur

De meeste adverteerders vragen je om een factuur te maken en soms moet je ook een btw nummer opgeven. Een btw nummer kun je gewoon aanvragen bij de KvK, om je meteen als bedrijf in te schrijven is niet altijd nodig. Dat is een beetje afhankelijk van hoeveel je verdient met je blog per jaar.

Sommige bedrijven zitten in het buitenland dan werkt het anders met de BTW, op de site van de Belastingdienst kun je hier meer informatie over vinden. Neem nooit cheques aan van bedrijven uit het buitenland, maar als het allemaal lastig is, laat je dan uitbetalen via Paypal.

Als je samenwerkt met een betrouwbare adverteerder kun je gewoon om betaling achteraf vragen. Ik moet je heel eerlijk zeggen, dat ik tot nu toe bijna nooit problemen met adverteerders heb gehad (wel met andere opdrachtgevers). Een betalingstermijn van 2 weken is heel normaal.

Je kunt ook om een betaling vooraf vragen. Vooral als je er niet helemaal een goed gevoel bij hebt. Jij plaatst het artikel dan pas als de betaling binnen is.

Nog een paar dingen

Ik zie heel vaak vragen voorbij komen of een bepaalde adverteerder te vertrouwen is. Dat kun je natuurlijk ook gewoon googlen? Soms zie je meteen tweets voorbij komen met het bedrijf als onderwerp. In de bloggers groepen op Facebook kun je rechtsboven ook makkelijk zoeken.

Een ander puntje: Zorg dat er een juiste balans is op je site met gesponsorde content. Je lezers zitten echt niet te wachten op alleen maar advertorials. Ik kan je echt best wel wat bloggers opnoemen die ik zelf nooit meer lees, omdat hun sites gewoon grote reclameborden zijn geworden. Dat vind ik jammer.

En nog een ding: Probeer een beetje dicht bij jezelf te blijven. Zorg dat een samenwerking ook bij jouw content past. Wees een beetje selectief, want dat levert je op de langere termijn zo veel meer op. Adverteerders kijken ook naar eerdere samenwerkingen, dus als daar allemaal obscure bedrijven tussen staan, dan willen ze misschien wel helemaal net met jou in zee?

Heb jij zelf nog punten toe te voegen? Misschien ben ik wel wat vergeten? Wat vind je überhaupt van de punten die ik heb opgesomd? Ben je het met me eens of misschien heb jij wel een hele andere mening? Ik ben benieuwd! Praat je mee?

Let’s Talk!

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

Misschien vind je dit ook interessant om te lezen?

Credits foto in het artikel: Kaboompics via Pixabay.

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

40 COMMENTS
  • Aileen
    3 jaar ago

    Wat een handig artikel! Super goede tip om alvast voorwaarden op je ‘ samenwerkingen’ pagina te vermelden.

  • Merel
    3 jaar ago

    Bedankt voor je heldere artikel! Ben momenteel beetje zoekende en dit helpt me zeker de juiste richting uit. Ik wil graag trouw blijven aan mezelf en jouw artikel bevestigt dat.

    • Karen
      3 jaar ago
      AUTHOR

      Dat is fijn om te horen Merel!

  • Gala
    4 jaar ago

    Hi Karen,

    Bedankt voor dit artikel! Ik moet me nog even verdiepen in de Do Follow/No Follow links in artikelen (weet niet of ik het nu goed heb staan). Maar geldt dit trouwens ook voor posts waarvoor je niet betaald krijgt maar alleen een gratis product toegestuurd?

    Hoor graag van je, thanks!

    Gala

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Ja klopt. Dat geldt ook voor links naar bedrijven waarvan je gratis producten hebt gekregen. Check ook dit artikel: http://www.seroundtable.com/google-blogger-product-reviews-nofollow-21773.html. In de laatste “Let’s Talk: Waarom het niet erg is dat Google penalty’s uitdeelt” lees je meer over do en no follow links.

      • Gala
        4 jaar ago

        Hi Karen,
        Bedankt voor je reactie en ik zal het artikel lezen. Maar als ik het goed begrijp wordt er geen traffic toegekend aan een website zodra je een no follow link in je artikel plaatst? Maar wanneer iemand vervolgens op die website iets aanschaft wordt dat wel geregistreerd neem ik aan?

        Bedankt nogmaals!

        Gala

    • Karen
      3 jaar ago
      AUTHOR

      Ja dan geldt het ook. Sorry, late reactie!

  • FabulousHeidi
    4 jaar ago

    Ook heel fijn en duidelijk Karen. Mijn vraag over de afbeeldingen is nu zeker beantwoord, niet doen dus! 😀

  • Linda
    4 jaar ago

    Interessant om te lezen, ik ben toevallig afgelopen week op de vingers getikt door google ivm follow / no-follow dus had je blog eerder moeten lezen. Al moet ik toegeven dat ik gewoon zo dom ben geweest niet te zien dat de embedded content die ik (voor het eerst) gebruikte follow was. Ik dacht dat dat allemaal wel los zou lopen, maar ze kijken en handelen echt.

    Verder vroeg ik me af waarom je zo tegen iedere dag een winactie bent of alleen maar gesponsorde reviews delen? Ik doe het nu gemiddeld twee keer per week en af en toe vaker. Reviews heb ik vanaf het begin ook alleen maar gedaan als het gesponsord werd. In ieder geval niet er over schrijven in de hoop om op te vallen bij het merk en dan uitgenodigd te worden voor de perslijst. Merk dat het dan beter werkt als je zelf initiatief toont. Wel probeer ik steeds selectiever te zijn in samenwerking, dus in principe alleen speelgoed, kinderkleding, uitstapjes en kinderboeken of iets in het kader van kinder recepten. En niet een nieuwe kast omdat ik die nodig heb.

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Ik hoorde het Linda! Heel vervelend voor je. Het is goed afgelopen toch? Gelukkig! Ik weet dat ze ook daadwerkelijk actie ondernemen. Vandaar dat ik er vandaag ook weer voor waarschuwde in de groep. Sommige mensen vinden het vervelend om het te horen, maar wees dan ook niet verbaasd als je straks een penalty krijgt.

      Ik ben niet tegen iedere dag een winactie/gesponsorde content zo lang je daar maar genoeg andere waardevolle content tegenover plaatst. Om je een voorbeeld te geven; in de 30+ groep zit een blogger die elke dag advertorials plaatst en daar maar 1 echt artikel per week tegenover plaatst. Dan verlies je het vertrouwen als lezer toch? Bovendien zijn de meeste mensen die voor winacties komen lezen nou niet de meest trouwe lezers (een uitzondering daar gelaten). Maar… er is altijd een uitzondering op de regel, als het voor jouw gevoel werkt, dan werkt het. Dan moet je het vooral zo laten.

      • Linda
        4 jaar ago

        Ja, gelukkig is het goedgekomen en al binnen een week. Heb ook andere verhalen gehoord dus superblij mee! En inderdaad goed om te waarschuwen dat het echt geen broodje aap verhaal is.

        Dat is inderdaad wel heel erg uit verhouding. Wel knap trouwens als je iedere dag een advertorial kan plaatsen. Ik plaats iedere dag in ieder geval ‘eigen’ content en winacties / reviews / advertorials komen daar bovenop als extraatje, qua bezoekersaantallen maakt het niet veel uit (behalve dan vorige week met de stokke stoel). Doe het eigenlijk vooral een beetje om reviews aantrekkelijker te maken en naar bedrijven toe. En ook wel fijn dat likes oploopt, al weet ik dat dat geen hele trouwe volgers zijn.

        • Karen
          4 jaar ago
          AUTHOR

          Ik vind het ook bijzonder. Denk dat ze om de verkeerde redenen is gaan bloggen en voor mij is haar geloofwaardigheid dan ook nihil. Een keer in de week een clickbait artikel en voor de rest ‘advertikels’.
          Over winacties heb ik ook een keer geschreven in de Let’s Talk. Af en toe een winactie is prima, maar ik het is een beetje tricky om je blog met winactietoeristen te laten groeien.

  • Aneta
    4 jaar ago

    Ik ben zelf een paar weken geleden begonnen met bloggen en heb nog veel te leren. Een heel fijn artikel om te lezen dus 🙂

  • Marjolein
    4 jaar ago

    Helder artikel, dank! Zelf ben ik nog helemaal niet zo lang bezig. En toch heb ik een samenwerking-pagina. Ben nu een paar keer benaderd en benader zelf ook bedrijven als het echt past bij mijn blog. Mijn bereik is heus nog niet zo groot als die van jou, maar je kunt ook een bepaalde ambitie uitspreken toch?
    Verder erger ik me persoonlijk enorm aan de enorme hoeveelheid winacties. Telefoonhoesjes e.d. vind ik echt afbreuk doen aan een blog. Om die reden volg ik heel veel blogs niet meer. Ik zeg zelf ook nee tegen dit soort aanbiedingen. Doet afbreuk aan een blog…Hetzelfde geldt voor blogs waar elke dag een winactie op verschijnt, doodzonde. Jij verwoordt het goed: de verhouding moet gewoon kloppen.
    Anyway, thanks!

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Tja, die discussie heb ik hier ooit al gevoerd, dus ik ga hem niet nog een keer voeren, maar ik denk: ‘Bouw eerst eens wat op. Waarom ben je begonnen met bloggen? Is dat je ambitie?’
      Winacties is ook weer een ander verhaal. Heb ik ook ooit al over geschreven. Het is reuze dom om te veel winacties te hosten, want de volgers die je dan krijgt, zijn geen echte volgers.

      • Marjolein
        4 jaar ago

        Begrijp eigenlijk niet waarom de meer ervaren bloggers zich zo ergeren aan kleinere bloggers die zo’n pagina hebben. Ik zie deze discussie idd vaker opkomen en vraag me werkelijk af waarom wij ons op dit punt moeten verdedigen? Nee, mijn doel is niet om allemaal gratis producten te krijgen of whatever. Ik blog omdat ik schrijven leuk vind, omdat het ook mijn vak is (communicatie). En als daar dan een paar mooie samenwerkingen uit voortkomen, wat is daar mis mee? Toevallig had ik die samenwerkingen al vrij snel dus vond ik zo’n pagina handig…
        En ja, de discussies over winacties zijn ook vaker gevoerd maar je haalt het zelf aan met deze post… Jammer die scherpte, en onnodig ook. Tenzij ik je berichtje helemaal verkeerd interpreteer…

        • Karen
          4 jaar ago
          AUTHOR

          Ja, je interpreteert het verkeerd. Jij voelt je aangevallen, ik geef je alleen mijn visie mee. De ervaring zal het je wel leren 😉

          • Karen
            4 jaar ago
            AUTHOR

            Overigens begrijp ik niet zo goed, waarom jij jezelf als beginnende blogger ziet. Je archief gaat jaren terug?

  • emmelou
    4 jaar ago

    Toch weer net even een andere kijk! Leuk geschreven én altijd handig om te lezen 🙂

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Dank je wel. Ik ben nu natuurlijk wel benieuwd waarom mijn kijk dan anders is?

      • Emmelou
        4 jaar ago

        Het is bijv. best wel stoer van je om een winactie toch maar niet te doen omdat hij al zo veel voorbij kwam. Ik lees ook écht wel wat integriteit omtrent jouw bloggen, dat lees ik helaas niet zo vaak meer. Voor alle duidelijkheid, ik sta helemaal aan jouw kant! 🙂 Ik blog zelf over een glutenvrije lifestyle, deel recepten etc. en ben al vaak benaderd door een groot glutenvrij merk, de verdiensten zijn behoorlijk te noemen maar ik wil geen reclamezuil worden. Daarentegen help ik graag kleinere gezondere merken om bekendheid te krijgen, dat doe ik dan weer wél heel erg graag. Dat zijn vaak ook de leukste samenwerkingen.

        • Karen
          4 jaar ago
          AUTHOR

          Ha! Dank voor deze toelichting. Leuk om te horen dat jij ook geen ‘alles maar aanpakker’ bent, maar selectief naar je aanbiedingen kijkt. Dat straal je ook uit met je blog. Ik kan dat net als jij waarderen. Al is het soms best lastig, want ik zou veel riantere inkomsten hebben als ik wel maar gewoon alles zou doen 😉

  • Annette
    4 jaar ago

    Fijn en duidelijk artikel.

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Dank je Annette. Dat was ook de bedoeling.

  • Mariska
    4 jaar ago

    Rete handig en interessant dit! Niet dat ik nog zo ver ben dat dit veel voorkomt, maar toch handig om voorbereid te zijn! Moest alleen even opzoeken wat een no-follow link nu is.

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Leuk om te horen. Laura legt het duidelijk uit toch?

  • Nicole
    4 jaar ago

    Zoals je waarschijnlijk wel weet doe ik regelmatig winacties en op t moment dat ik toezeg dan heb ik dan nog niks voorbij zien komen. Later blijk ik niet de enige te zijn en ik moet zeggen dat ik dat ook niet zo erg vind. Ik doe het omdat ik vaak het product zelf krijg en het gewoon leuk vind. Ik verwacht geen hordes mensen op m’n blog om die reden ofzo.. Maar net zoals met de carnavalsactie dat is echt iets wat bij mij past en kwam handig uit want had zelf nog wat nodig. Of de stempelactie, dat bedrijf komt uit m’n dorp.. Super leuk dus. Wel jammer dat nu half Blogland t doet maar ach… Dat heb je wel in mijn “niche”..

    Verder staan d’r goede dingen genoemd hierboven. Al wist ik dat niet van het plaatje onder de samenwerking, ik doe het uit luiheid.. Is sneller dan telkens tekst tikken haha.

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Dat vind ik ook wel iets anders. Als je echt de eerste bent. En ja, die carnavals actie past bij jouw blog.

      Maar een ding hè Nicole: wel een hele blog tikken, maar te lui voor dat laatste zinnetje? 😉

      • Nicole
        4 jaar ago

        Ja klinkt stom, maar ik wil dus dat het precies hetzelfde zinnetje is als onder de andere artikelen en dan zou ik dat op moeten zoeken. Maar zoals ik zelf al zei, het is luiheid.

  • Bregje
    4 jaar ago

    Wat een fijn en duidelijk artikel, dankjewel!

  • YuStSoMe
    4 jaar ago

    Mooi en duidelijk artikel.
    Ik heb ook wel iets over samenwerken erop staan, maar heeft geen hoge prioriteit!
    Ik blogde al eerder, nu opnieuw begonnen en haat het gezeur om gratis spullen. Als je het niet zelf kunt kopen, moet je in eerste instantie niet gaan bloggen! Punt.

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Ja, vind ik ook. Of over budget dingen gaan bloggen of zo en langzaam wat opbouwen. Ik vroeg laatst in een bloggersgroep of mensen het leuk vonden geïnterviewd te worden over sporten. En toen vroeg een meisje of dat betaald was. Echt… go away. Waarom blog je dan?

  • Kiss & Make-up
    4 jaar ago

    Transparantie is heel belangrijk. En lezers zijn ook niet stom. We merken het echt wel als een artikel een advertorial is. Zelf plaats ik af en toe wel een gesponsord artikel, maar al bij zijn het er in alle jaren dat ik log nog maar een handvol. Ik vind het zelf ook echt vervelend als een blog barst van de gesponsorde content en meestal zie je mij nadien dan ook niet meer terug. Als het op een blog enkel om het geld draait dan verlies ik al snel mijn interesse.

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Ja, dat heb ik dus ook. Ik host een FB groep en daar zit een blogger in die alleen maar reviews plaatst van restaurants waar ze gratis heeft gekregen, spullen die ze heeft gekregen en betaalde opdrachten. En alles is positief. Volledig oninteressant en ik geloof haar niet.

  • Judith
    4 jaar ago

    Ik dacht even dat het weer zo een 1001 post zou zijn, maar helder, duidelijk, en heel handig als link voor die bloggers die weer om info mailen zonder ooit op Google even te kijken.

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Omdat ik zo veel 1001 posts schrijf? 😉

      • Judith
        4 jaar ago

        Hahaha nee, omdat 1001 Bloggers over van alles schrijven en je altijd teleurgesteld probeert die paar minuten weer terug te krijgen. Dit is 1 van de weinige waar je gewoon wat aan hebt.

  • Anne-Marie
    4 jaar ago

    Interessant artikel, vind jouw samenwerkinspagina erg goed geformuleerd, mijn complimenten! Ik vind het persoonlijk leuk om aandacht te besteden aan kleine, net startende ondernemers. En doe dat dan ook vaak gratis, of in ruil voor een te reviewen product. Op die manier steun ik enthousiaste jonge ondernemers, krijg ik leuke en unieke content en is iedereen blij 🙂

    • Karen
      4 jaar ago
      AUTHOR

      Dank je wel Anne-Marie.

Wil je meepraten?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.