TOP
let's talk: awards, winacties en challenges voor bloggers
Editorial

Let’s Talk: Awards, Challenges en Winacties voor Bloggers

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Lieve dejlig(e) lezers,

Weet je dat dit al weer de 25e Let’s Talk is? Dat is best veel toch? Al twijfel ik dus wel een beetje of dit tegelijk de laatste wordt, maar daar kom ik in het einde van dit artikel op terug. Eerst wil ik het met jullie hebben over Awards, Challenges en Winacties voor Bloggers. Want blijkbaar is het weer Award tijd, vliegen de Challenges je om de oren en schrijven bedrijven enthousiast Winacties voor bloggers uit, want mijn mailbox en Timeline stroomt er mee vol en ik heb daar een mening over. Jij hebt daar een mening over? Jazeker, je leest het goed. En ik ben benieuwd of jij die mening deelt of niet? Zullen we het daar vandaag in deze Let’s Talk eens over hebben? Lees en praat je mee?

Een hele tijd geleden kreeg ik een mail van een sieradenketen of ik mee wilde doen aan hun winactie. Je maakte kans om blogger te worden voor de keten als je meedeed. Ik heb daar toen al over geschreven aan Wat is er stom aan bloggen? Dus in dat artikel kun je de details lezen. In het kort, ik vond en vind dat als je aan zo’n contest mee doet dat je je voor het karretje laat spannen van een adverteerder. Zij krijgen ontzettend veel (gratis) content en jij maakt kans op een waardebon of iets anders. Overigens heeft de betreffende sieradenketen contact met mij opgenomen en hun leven gebeterd. Nu betalen ze bloggers of geven ze items die bloggers mogen reviewen. Toch zijn er legio andere bedrijven die bloggers mailen of ze meedoen aan winacties, challenges en awards en die bedrijven hebben nog succes ook, getuige mijn timeline.

De meeste bloggers (die ik ken) willen graag groeien met hun blog. Dat is niet meer dan logisch, je steekt hartstikke veel energie in je blog en op den duur is het dan wel fijn als je die waardering ook terugziet in je pageviews. Dat vind ik tenminste wel. En adverteerders ook. Zij spelen daar dan ook handig op in.

Jouw gerecht op het menu van een grote woonketen? Doe mee aan de #xxxxchallenge! En dus staat Instagram opeens vol met gerechten met die hashtag. Heel erg slim van de woonketen, want hoe leuk is het als jouw gerecht bij alle vestigingen geserveerd wordt? Maar ondertussen zitten we met z’n allen wel mooi gratis reclame te maken.

‘Ik ben genomineerd voor de Huppelepup Online Winkel Award’, zie ik momenteel tig keer in mijn timeline voorbij komen van alle bloggersgroepen. Hartstikke leuk voor je, denk ik dan. Maar wel jammer dat je er niet bij verteld dat a) je jezelf hebt opgegeven voor de award en b) iedereen daarvoor ‘genomineerd’ kan worden. Dus ook als je net een week blogt en maar een artikel hebt geschreven. Vervolgens roepen de genomineerde bloggers lezers op op hun te stemmen. Daarvoor moet je naar de site van de Online Winkel. Een geslaagde actie want daardoor krijgt de bewuste winkel hartstikke veel traffic, komt hun naam regelmatig voorbij waardoor ze weer top of mind zijn en wordt er ook nog een gratis content voor hun gecreëerd. Ik vind het knap van die marketeer die het heeft bedacht. Volgens mij doen ze het nu ook al voor het derde jaar namelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind echt wel dat je als blogger niet alles betaald hoeft te doen. Als je het een leuke prijs vindt, moet je vooral meedoen. Als je denkt dat je blog er door gaat groeien, zeg dan vooral ‘ja’ tegen een challenge. Het enige dat ik vind, is dat je moet nadenken of het jou ook echt wat oplevert. Ik deed een tijdje geleden mee aan een fashion challenge en dat was hartstikke leuk om te doen, maar het leverde me dus ook wel wat op. Ik was niet alleen een wandelend gratis reclamebord voor het winkelcentrum.

En nu vraag ik me natuurlijk af wat jouw opinie hierin is? Wat vind jij van Awards, Challenges en Winacties voor Bloggers? Ben je het met bovenstaande eens of heb jij een (hele) andere mening? Ik ben benieuwd! Praat je mee?

Let’s Talk!

Fijne dag vandaag!

Liefs,
Karen

PS Zoals ik aan het begin ook al zei, twijfel ik een beetje of dit de laatste Let’s Talk is en ik het voortaan niet in een andere vorm ga gieten. Ik zie op veel andere blogs ook opeens Let’s Talk rubrieken voorbij komen en eigenlijk brak mijn klomp ook een beetje toen ik de vorige keer op een reageerder van de Let’s Talk doorklikte en vervolgens op haar blog dezelfde rubriek met precies dezelfde onderwerpen tegenkwam. Ze had bijna letterlijk mijn rijtje afgewerkt. Nou worden bloggers wel vaker door elkaar geïnspireerd en dat is helemaal niet erg, maar dit was een op een. Dat vind ik dan wel een beetje jammer. En om heel eerlijk te zijn, maakt het mijn rubriek voor mij zelf wat minder leuk. Dus mijn vraag aan jou: Wat zou jij doen? Doorgaan of er een andere rubriek van maken?

♥  Facebook, Instagram & Bloglovin’ ♥

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om de cookies te bekijken.

Karen Gregory

Hoofdredactrice en oprichtster van Karenz. / Lifestyle Blogger / woont in de buurt van Arnhem / getrouwd met Mark / moeder van Robin (19-06-2016) / hond Cookie / houdt van schrijven, lezen, koken, schaatsen, yoga & wandelingen door de natuur

«

»

Deze website gebruikt cookies om je de beste ervaring te leveren. Klik op 'Doorgaan' om door te gaan of 'Weigeren' om niet te accepteren.